Jag vaknade av att väckarklockan ringde. 06:10, ååååh varför måste skolan vara så tidig! Jag gick upp och klädde på mig och gick ner till frukostbordet. Där låg det en lapp: "Hej älskling! Jag åkte tidigare för en person kom in på akut och de behövde mig på sjukhuset! Kram älskling"
Jaha en morgon till utan mamma. Jag åt en smörgås och oboy. Jag gick upp och sminkade mig.
När jag gick mot skolan mötte jag en helt underbar och snygg kille!! Han gick framför mig ända ner till skolan. Jag hann precis till klassrummet innan lektionen börja. Jag satte mig längst bak. Jag brukar sätta mig där, ingen vill vara med mig för alla tror väldigt mycke saker om mig. Fattar verkligen inte varför alla tror på dom ryktena! Jag hade bra kompisar men nu vill ingen va med mig för ryktena.
Nog om det! Nu började lektionen och allt flöt på som vanligt och hela dagen flöt på som vanligt. Tillslut var den slut och jag gick hem.
Efter vägen kom någon springande bakom mig och la handen på min högra axel. Jag vände mig om och såg den skit snygga killen framför mig. "Jag har fest på lördag. Vill du komma?" Sa han med sitt underbara leende. "Ja det vill jag." Sa jag blygt och han gav mig en lapp och sen gick han. Efter två meter stanna han och vände sitt huvud och blinkade med sitt ena öga. Jaaa! Jag är inbjuden på en fest!! Jag läste på lappen. "Fest hos mig lördag 19:00. Pågår ända ner tills alla vill hem" Jahapp, en fest och jag vet inte när den slutar, toppen... Jag fortsatte hemåt.
När jag kom hem luktade det bränt och helt plötsligt gick brandlarmet igång.
YOU ARE READING
Svårigheter!
Short StoryJag är en tjej som är 16 år. Jag har svårigheter i livet med rykten, killar och familjeliv. Branden kommer och...