Detta har hänt...
''Mamma?!?'' sa hon.
''Lindy pers.''
''Ja, vad gör du här?'' sa hon till mig.
Jag visste inte vad jag skulle säga. Jag kommer inte ihåg henne så mycket men jag kommer ihåg att hon är min mamma. Jag vet inte vad jag ska säga. Jag kommer inte ihåg vad som hände.
''Jag vet inte vad jag gör här?.''
''Hon har fått hjärnskakning. Den här killen såg branden i ert hus och sprang in för att släcka den, när han såg din dotter ligga medvetslös bredvid trappan.'' sa doktorn.
Ju mer och mer jag tänkte på det kom minnena tillbaka. Det gjorde extremt ont!
''Aj!!'' skrek jag och jag vet att det var lite genant men det gjorde extremt ont!
''Du får inte tänka så mycket under hela helgen. Det kan skada din hjärna!'' sa doktorn allvarligt.
''Okej, okej. Jag kommer nästan inte ihåg någonting och jag vill komma ihåg!''
Det är extremt jobbigt och inte ha minnen man komma tillbaka till. Alla starka minnen som har gjort mig ont, kommer jag ihåg men alla andra är bara borta.
''När får hon komma hem?'' Fråga mamma till doktorn.
''Helst hela helgen och så får vi se sen. Man vet aldrig med hjärnskakningar.'' sa han och jag kan förstå honom.
~3 dagar senare~
Jag kom hem och jag såg mig omkring. Det luktade rök och brandmännen som hade berättat allt som var i lågor, var borta nu. Jag hängde av mig jackan och tog av mig skorna. Mitt huvud gjorde fortfarande ont men det går att tänka lite mer nu. Jag gick uppför trappen. Trappen är av sten, så den hade klarat sig (har fantasi). När jag kom uppför trappen såg jag det...
HOPPAS NI GILLAR DETTA KAPITEL!!! PUSS PÅ ALLA SOM LÄSER <3
YOU ARE READING
Svårigheter!
Short StoryJag är en tjej som är 16 år. Jag har svårigheter i livet med rykten, killar och familjeliv. Branden kommer och...