Det som hänt...
'' Det sista jag såg innan allt blev svart var hur lågorna tog allt ur sin väg.''
Jag vaknade av att något som var runt min mun. Jag öppnade ögonen och såg någon med vita plasthandskar och vit munskyddare (ni vet en sån som läkare har för att inte bli nersmittade). Jag såg också att en stark lampa var riktad mot mig. Personen framför mig sa något till de andra, jag inte hade sett förut.
Nu började synen komma tillbaka och alla färger började synas bättre. Jag satte mig upp, så att jag hade ryggstöd och såg ut över rummet. Där fanns många rullande stolar utan ryggstöd och många verktyg. Jag tittade ner på mig själv och där satt några sladdar fast på armarna. Jag kommer inte ihåg vad som hade hänt. Allt är svart i mitt minne. En av de personerna kommer fram till mig
''Du har fått hjärnskakning och tappat nästan allt minne.'' Sa mannen med den vita rocken.
Vadå nästan? Jag kommer bara ihåg vem jag är och hur man talar men annars kommer jag ju inte ihåg. Mina ögon stirrade ut över hela rummet och när mina ögon fastnade för fönstret såg jag något. En kille med blont hår och håret ligger på rätt sätt, blåsvarta ögon och lite danskläder typ. (vet inte hur jag ska förklara) Han kändes jag igen, jag kom ju inte ihåg någonting men han liknade någon jag sett. Den vitklädde rockpersonen kom fram till mig igen. ''Din mamma och pappa är påväg hit men de är lite trafikköer efter vägarna. De försöker skynda sig så gott de kan.''
''Vem är det där som sitter utanför fönstret?''
''Jo, det är hans som räddade ditt liv! Han gick förbi ert hus och såg att det brann nästan rigält! Han hade sprungit in och sett dig ligga bredvid trappan helt medvetslöst. Han hade tagit med dig ut och ringt oss på direkten! Om det inte var för honom skulle du vara död nu.'' Sa han med ett leende.
Jaha, jag skulle vara död nu om det inte var för honom! Tänk att jag kunde varit död nu! helt ligga där utan att någon såg det. Men så fanns det en riktigt snäll kille som rädda mitt liv! En riktigt snygg en också! Jag vet inte vad han heter men det måste jag kolla!
Jag bad läkaren att hämta honom och han gjorde det. När killen kom närmare och närmare fick jag syn på hans ögon. Han hade blåa snygga ögon! Det som jag älskar!
''Hej! Jag heter Ross Lynch!''
FÖRLÅT OM DET TAGIT TID MEN SVÅRT MED LÄXOR OCH SÅ! HOPPAS NI GILLAR DET NYA KAPITLET!
KAMU SEDANG MEMBACA
Svårigheter!
Cerita PendekJag är en tjej som är 16 år. Jag har svårigheter i livet med rykten, killar och familjeliv. Branden kommer och...