Kap 9

55 5 0
                                    

Detta har hänt...

''Ross! Vi måste till sjukhuset!''

Ross pers.

Jag hörde Lindys röst och jag kunde knappt fatta det. Mamma hade ju inte sagt nått om att hon skulle ut! Nej Ross tänk inte på det nu. Jag sa till Lindy att vi skulle ses utanför mitt hus så kunde jag köra oss på min moped till sjukhuset.

När jag la på, kände jag hur jag blev lite vimsig. ''Nej Ross! Vakna!'' skreks det i mitt huvud och den hade rätt. Det var mamma som var i fara och nu kunde jag inte svimma omkull här bara.

Lindy kom i rusande fart när jag såg henne. Åhh hennes vackra hår flög i vinden... ''ROSS! Vad är det för fel med dig?! Din mamma ligger på sjukhus och det du tänker på är Lindy!!'' Rösten i mitt huvud kom till igen. Jag gick till ett ryck och jag sprang emot min moped och jag visa Lindy att vi skulle hitåt. Vi hoppa på mopeden och jag körde iväg i full fart till sjukhuset.

Vi kom fram till sjukhuset, letade upp mammas plats där hon va och sen hitta vi henne. Hon låg på sin säng, helt nersövd och såg blek ut. Min älskade mamma, fattade inte att det var just hon som blev påkörd. Vi fick inte gå in till henne för att hon hade precis blivit opererad så vi gick och satte oss i ett väntrum och sen satt vi där och bara vänta.

Lindy pers.

Jag kunde inte sluta tänka på Ross situation just nu. Han hade det helt bra med R5 och nu händer detta, det är ju helt sorgset... Vänta nu, R5! Juste, vi måste ringa upp de andra och säga vad som har hänt.

''Ross, du måste ringa upp Riker, Rydel, Rocky och Ellington. De måste också få höra om vad som har hänt.

Ross vände bara huvudet mot mig och fick en ''juste fan'' min och drog upp mobilen ur fickan. Han ringde upp alla och de skulle komma på direkten. Tur att han har så schysta kompisar. Jag har haft det men ja..

Riker, Rydel, Rocky och Ellington kom efter 10 min. Alla var helt uppihej!

''Va tusan har hänt?'' Riker ser helt förskräckt ut när han tittar på mig och Ross.

''Mamma har varit med om en bilolycka." Ross tittar ner och jag ser i hans ansikte att han inte alls mår bra av det här.

''Jävla förare, vad var det som egentligen hände?''

''Vi vet inte.. Lindy..''

''Jag hade satt mig i soffan och slår på tv:en när jag hörde att någon fru Lynch hade varit med om en bilolycka och fördes till sjukhus. Inge mer vet vi.''

Jag kollade med en snabb blick mot Ross och jag såg att han var lättad över att jag hade beskrev för Riker istället för att han behövde det.

''Ush...'' Jag såg att de andra såg ledsna ut så jag gick mot receptionen och frågade om hon visste nått om Fru Lynch och då fick jag lite lättade nyheter.

Jag gick tillbaka till de andra och berättade.

''Er mamma mår relativt bra, just nu ligger hon på operationsbordet och de försöker fixa det hon hade skadat.''

''Ååh vad bra!'' Nu såg jag att alla i gruppen var väldigt nära Fru Lynch eller ''mamma''. Två av dom är iallafall hennes söner men de andra, förmodligen var mamma väldigt nära dom också.

''Så nu är det bara att vänta och se.''

Bara att vänta och se...

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Oct 19, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Svårigheter!Where stories live. Discover now