Satu Huruf, Satu Kebaikan.. Nak tau x??
Rasulullah saw menyatakan dlm satu hadis drpd Ibnu Mas'ud :
"Sesiapa yg membaca satu huruf drpd Al-Quran, maka baginya satu kebajikan. Setiap kebajikan itu sepuluh kali gandanya. Aku tdk mengatakan Alif, lam, miim itu satu huruf, tetapi alif satu huruf, lam satu huruf dan miim satu huruf " (Hadith direkodkan oleh Imam At-Tirmidzi)
Nak tau x?? Al-Quran ni bkn sekadar sebuah kitab panduan bahkn kitab petunjuk yg mengandungi peringatan, arahan, suruhan, pujukan, keberkatan dn penyembuh.
Nak tau x lg?? Al-Quran tidk dpt ditandingi oleh sesiapa walaupn hnya mencipta satu surah sehebat Al-Quran .Memang manusia tdk mampu.
Nak tau x?? Allah swt memberi ganjaran besar kpd mereka yg bersungguh-sungguh bljr Al-Quran. Walaupun masih baru mengenal huruf-huruf Al-Quran, Allah swt sentiasa memberi kemudahan kepadanya utk terus bljr Al-Quran.
Jd, apa kita tunggu lg.. Jom baca Al-Quran!! Selain tu, kita blh memahami ayat-ayat Al-Quran dgn tafsir Al-Quran dan juga menghafal Al-Quran.. X rugi pn kita membaca Al-Quran.. Ingatlah bahwa "Islam Itu Indah".. Bacalah, fahamilah ,hayatilah dan ingatlah ayat-ayat Al-Quran..
#IslamItuIndah
#JomBacaAl-Quran
#Alhamdulillah
#SatuHuruf&SatuKebaikan
YOU ARE READING
NAK TAU TAK ??
RandomHanya sekadar tulisan utk menyampaikn pesanan utk diri yg masih dlm perhijrahan serta pesanan buat sahabat2 semua...