Macam biasa...
(Muhaimin P.O.V)
7.30 pagi
Muhaimin menggeliat dulu kat katil tengok jam dah pukul... 7.30 pagi. Urm, dah 7.30 pagi. Awal lagi. Biasanya dia akan datang sekolah pukul 8.
Mandi, bersiap, sarapan dah ada. Roti salut nuttela. Susu dutch lady. Kayuh basikal pergi sekolah.
Cis, sekolah pun lengang. Bukan patutnya sekolah bermula 7.20 ke? Oh, lupa. Sekolah ni macam takde peraturan je. Lantak doranglah nak sekolah ke tak.
Masuk kelas. Budak pun boleh kira guna tangan. Yang datang ni pun memang muka yang memang senang jumpalah kat sekolah ni. Maksudnya yang selalulah jugak datang sekolah, kan. Macam mana aku boleh ingat muka yang selalu datang ni. Aku kan antara budak hot kat sekolah ni.
Halamak! Sebab aku selalu datang sekolah ah! Bukan cam geng aku seminggu sekali je jumpa batang hidung. Nak tau kenapa dorang tak datang sekolah... ni sebab dia.
Irfan Hadri, ketua geng. Anak dato'. Percaya tak, dia selalu pergi tempat harom tu. P.U.B. aku tak taulah. Apa best arak tu. Bau dia perghh... yang low tu pun aku tak tahan lagilah yang kuat. Sorry sikit. Aku terbau tu pun sebab buat eksperimen sains kat sekolah lama aku. Aku mana main arak ni bro.
Shafiq Syed Benjamin, heh dia ni baik sikit. Cam aku. Dia tak main arak arak ni. Dia main play station dia tu sampai 4 pagi pastu pagi tu tak bangun. Biasa bangun pukul 2 petang. Dia ni macam takde perasaan pun ada. Tapi sekali dia baran tu. Tempah maut ah.
Yang lagi sorang, Haikal Iman. Nama dah cun, Iman. Tapi bukan apa. Aku cuma nak cakap. Bukan beriman sangat budak ni. Merempit je kerja. Menghabiskan minyak motor. Minyak sekarang bukan betul sangat, turun naik turun naik. Tak kira lagi keselamatan.
Aku lak, haish. Nama penuh Muhaimin Bin Kamal. Nama panggilan Min. Aku dari tadi ngumpat kawan je kan keje. Skang time aku lak. Aku.. jangan citer ah. Memalam tu aku tolong mak aku buat nasi lemak. Biasanya pagi Sabtu ngan Ahad tu aku tolong dia jual sekali. Tak malu ke ngan geng??
Hah, soalan bayek punya. Sebab nilah aku sayang gila kawan aku. Semangat setia kawan. Dorang tak malu pon kawan ngan aku malah support aku.
Panjang gila description aku. Takpe lagi sorang je ni. Yang ni bukan geng kitaorang, malah bahan lawak untuk group kitaorang. Syaqilah Adriana. Macam kat sekolah tu dia sorang je exam A. Haha. Macam kat sekolah tu, dia sorang je yang betul-betul nak belajar. Kitaorang selalu ejek dia NERDY... tapi... aku macam dah... errr, lupakanlah.
YOU ARE READING
© | 𝙋𝙀𝙍𝙀𝙈𝙋𝙐𝘼𝙉 𝘼𝙆𝙐
RomanceSekumpulan budak lelaki hot. Irfan Hadri, Shafiq Syed Benjamin, Haikal iman, Dan... Muhaimin... Yang suka ganggu Seorang minah ni. @monosikeeee 2nd book [2017]