Muhaimin menyikat rambut Syaqilah dengan tangannya. Dia buat gentle je. Gentleman lah katakan. Dia ikat satu ponytail dan....
( Syaqilah P.O.V )
Aku tak tau kenapa muka aku panas semacam. Malu ke marah aku pun tak tau.. perasaan bercampur baur masa tu. Bila Muhaimin dah habis ikat aku beranikan diri toleh belakang. Terus Muhaimin bagi senyuman palingggg manis kat aku. Alangkah indahnya... Tapi, dah malu ni.. Aku pun lari keluar pergi mana tah.
Aku terlanggar seorang lelaki.
(Irfan P.O.V)
"Syaqilah... kau suka Muhaimin, ke?" Soalku. "Ma..mana ada.." Jawab Syaqilah tergagap. Aku tak percaya apa yang dia cakap. "Jujur" kataku. Syaqilah terpaku.
Aku merenung tajam mata Syaqilah. Sebab tu ke dia reject aku? Syaqilah tetap tak memberi respon. " Minggu depan aku buat party dekat rumah aku. Aku taknak jawapan kau sekarang. Aku nak kau bagitau kau minat siapa malam tu jugak" terus aku pergi masuk dalam.
Sejak dari tu hubungan aku dengan Muhaimin agak tegang.
👧👧👧
Hari pertama...
"Hai Irfan...." terus aku jeling Muhaimin dan pergi. Haikal dengan Shafiq dah tercengang. Sejak bila kitaorang gaduh. "Weh. Sejak bila korang gaduh ni" soal Syafiq. Muhaimin hanya menggeleng sambil tunduk.
Hari kedua...
"Irfan..aku ada buat salah ke kat kau?" Soal Muhaimin. Aku jeling lagi. "Kau ada buat salah ke kat aku?? Mesti ah!" Aku menghentak meja dan pergi. Muhaimin tercengang sebab kena tengking.
Hari ketiga...
"Irfan! Aku tak tau apa salah aku. Sorry ah. Aku serious tak tau. But I'm sorry!" Jerit Muhaimin. Aku buat tak dengar dan terus kayuh basikal.
Hari keempat...
"Irfan..." aku berhenti kayuh apabila Muhaimin memanggilku dengan suara yang perlahan. "Kau nak tau tak asal aku benci kau. Sebab, Syaqilah suka kau. Sebab tulah dia reject aku. Kau tau kan dah lama aku suka dia sebenarnya. Riana.." Kataku. "Aku tak tau pun selama ni perempuan yang kau suka, Riana tu sebenarnya Syaqilah?!" aku menarik nafas dan hembus. "Syaqilah Adriana... faham tak Riana tu" aku terus pergi dan biarkan Muhaimin terpinga-pinga.
YOU ARE READING
© | 𝙋𝙀𝙍𝙀𝙈𝙋𝙐𝘼𝙉 𝘼𝙆𝙐
RomanceSekumpulan budak lelaki hot. Irfan Hadri, Shafiq Syed Benjamin, Haikal iman, Dan... Muhaimin... Yang suka ganggu Seorang minah ni. @monosikeeee 2nd book [2017]