05

1.9K 93 2
                                    

Muhaimin mengayuh basikal pink itu. Harini dia sengaja datang pukul 6.30 pagi. Almaklumlah Syaqilah selalu datang waktu tu.

(Muhaimin P.O.V)

YES!!! tekaan aku tepat. "SYAQILAH!!!!!!!!!!!!!" Syaqilah yang tengah jalan terus pandang belakang. Dia terus tahan gelak bila nampak aku." Apahal kau gelak?" Ni tak puas hati ni.

"Comel.. pfftt.. pink. Hahahhahahahah" akhirnya Syaqilah tak dapat tahan gelak. "Ni untuk kau tau.." cebik Muhaimin. "Serieslah ni untuk aku" soal Syaqilah tidak percaya. Aku hanya senyum dan angguk lalu aku hulurkan basikal tu kat Syaqilah.

"Asal tukar style macam mak mengandung lak ni?" kataku lalu bermain rambut bun yang atas kepala Syaqilah tu. "Sebab aku tinggal satu getah jeeee...." terus aku tarik getah rambut tu. Aku dengan muka takde perasaan terus keluarkan cutter dari poket dan putuskan getah rambut tu.

Muka Syaqilah dah macam tenok. "You don't need this f*cking errrr... getah rambut ni apa eh dalam bahasa inggeris. Rubberband eh???".

Aku garu kepala dan pandang getah rambut tu. "Tahlah. Yang penting kau tak perlukan" terus dia campak. Dan..

Toink.. toink.. toink..

Getah rambut tu masuk longkang... Mulut Syaqilah sure muat seekor anak gajah. "Muhaiminnnnn!!!!!!!!!!!!!!!"

Alamak, dah nampak apilah! Cabut.. terus dia pecut masuk sekolah.

(Syaqilah P.O.V)

Arghh, stressnya aku. Rimas tau tak, rimas. Aku menggaru-garu kasar rambut dia. Nasib baik aku guna shampoo jenama XXX. Kalau tak, dah lama rambut aku tercabut. Argh, biarlah. Kesah apa aku rambut BedHair ke BadHair ke? Yang penting tengah serabut. Nasib crush...

Aku masuk kelas dah nampak Muhaimin terkekek kekek gelak.... Sebab rambut aku serabai... aku duduk dekat tempat duduk dan langsung taknak pandang belakang. Merajuklah katakan.

Tiba-tiba...







© | 𝙋𝙀𝙍𝙀𝙈𝙋𝙐𝘼𝙉 𝘼𝙆𝙐Where stories live. Discover now