Hari kelima...
"Min... aku nak buat competition ngan kau. Biar Syaqilah pilih siapa yang dia suka. Aku tak boleh nak paksa. Sorry selama ni aku ego sangat, marah kau semua. Kau kawan aku dari tadika siak. Sorry ah. Tak boleh bayangkan duh kalau kau takde ngan aku" Irfan datang ke rumah Muhaimin.
"Betul ke kau dah maafkan aku?!" Irfan mengangguk. "I lap U" mereka berdua gelak hampir mengalahkan perempuan. "Lagi tiga hari aku buat party kat rumah aku. Malam. Jangan lupa datang. Syaqilah orang penting masa tu... jadi... pakailah smart-smart eh"
Irfan menepuk bahu Muhaimin. "Okay ah. Aku chaw . Rak lu.. pape rojer lagi tiga hari"
Hari keenam...
Dalam perjalanan Muhaimin ke kedai runcit. Almaklumlah dah takde basikal jalan kaki jelah nak pergi mana-mana pun.
Boleh lak dia terserempak Syaqilah yang tengah berdiri sebelah basikal dia di tepi jalan. Apasal lak tu? "Syaqilah.. Okay tak ni?" Syaqilah pandang dengan muka seposen.
"Tayar pancit..." Muhaimin tergelak kecil lalu membawa basikal tu di tepi. "Tunggu jap eh" Muhaimin lari ke rumahnya yang tak jauh dari situ. Tak lama lepastu dia kembali sambil membawa barang untuk betulkan tayar basikal tu.
Dia betulkan basikal tu. "Ok, siap. Nak pergi mana ni?"soal Muhaimin. "Rumah" balas Syaqilah. Muhaimin mengangguk dan naik atas basikal tu "Eh apa ni?". Syaqilah dah risau. Takkan Muhaimin nak balik basikal ni.
"Aku hantarkan kau" Syaqilah hanya melopongkan mulut. Hantar!!!! Omggggggggg!!!!!! "Suka hati kaulah... tapi aku depan. Tak kesah. Aku tetap nak kayuh basikal ni" kata Syaqilah.
"Aloooo, yelah... kau hantar aku balik rumah boleh??" Soal Muhaimin. Syaqilah mengangguk. Lalu Muhaimin turun dari basikal. Syaqilah menaiki basikal tu dan Muhaimin terpaksa duduk belakang.
Dalam perjalanan... ada satu court. Geng Muhaimin dan beberapa orang tengah main basketball. Terus Muhaimin turun dari basikal tu. Syaqilah terkejut. Dia pandang tepi dan nampak geng Muhaimin. Dia pandang Muhaimin dengan muka 'aku faham' walaupun dia kecewa dengan sikap Muhaimin.
Muhaimin pandang Syaqilah dengan muka bersalah... dia takut geng dia nampak dia dengan Syaqilah. Lagi-lagi Irfan. Terus Syaqilah mengayuh terus ke rumahnya.
Muhaimin hanya memegang kepala frust. Irfan perasan apa yang Muhaimin buat. Jadi... betullah Muhaimin suka Syaqilah....
YOU ARE READING
© | 𝙋𝙀𝙍𝙀𝙈𝙋𝙐𝘼𝙉 𝘼𝙆𝙐
RomanceSekumpulan budak lelaki hot. Irfan Hadri, Shafiq Syed Benjamin, Haikal iman, Dan... Muhaimin... Yang suka ganggu Seorang minah ni. @monosikeeee 2nd book [2017]