(Muhaimin P.O.V)
"Alolololo, Caqiloh. Majuk Kerr??" Gurau Irfan. "Bisinglah syaitan!!!!!!" Syaqilah menyilangkan tangan dan mempercepatkan langkahnya. "Eleh..." Diorang semua kejar Syaqilah guna basikal. Aku seorang je kena lari.
"Free tak malam?" Irfan... Jangan cuba nak ngorat dia eh. Aku cungkil.... Biji mata kau karang. " Heh, kalau Free pun kau nak apa!?" Walaupun kata-kata Syaqilah biasa je tapi suara dia macam marah.
"Date dengan aku malam ni. Just two of us" pelawa si hidung belang Irfan tu. Kan aku dah panggil kau hidung belang. Padan muka!
(Syaqilah P.O.V)
Aku berfikir jap. "Huh, kau kan kaki clubbing. Pergilah. Sebok je.." jeling Syaqilah. "Okay, sat? Kalau kau jadi GF aku, aku janji aku tak jejak kat tempat tu lagi". Irfan memang gila. Tapi... aku suka kawan kau bukan kau... aduh, Muhaimin, help meee!!!
(Muhaimin P.O.V)
"Eh, asal dia... bukannya lawa pun. Kau nak kena perli ngan awek-awek lama kau ke? Tak nak an... so apa kata kita biarkan dia dan terus mara ke rumah masing-masing" Muhaimin terus menjauhkan diorang berdua. Bahaya ni, bahaya...
"Hmm, betul gak? Jomlah.." Irfan, Haikal dan Shafiq mengayuh basikal dan selok ke kiri manakala tinggal Aku dan Syaqilah yang di mana perlu selok ke kanan.
Tiba-tiba bahu aku kena ketuk dengan dua penumbuk Syaqilah. "Memandai je kan kata aku tak lawa?!!" Marah Syaqilah. "Dah tu hakikat" Muhaimin hanya tersengih bahagia sebab dapat hentikan niat Irfan untuk jadikan Syaqilah girlfriend. No... She's mine.
"Hah! Syaqilah kau suka pink kan?" Dia hanya mengangguk. "Jap, mana kau tau? Selama ni aku tak pernah bagitau sesiapa pun lagi?" Syaqilah dah kelipkan mata dia banyak kali. Sebenarnyaa... aku stalk kau tapi aku taknak bagitau, bwahahahahahhaha!
"Bukan lumrah ke perempuan suka pink. Kebetulan kan?" aku jeling manja pulak." Tak semua kebetulan tu ialah kebetulan. Eh, asal aku dah mula merepek ni. Aishh" aku hanya mampu tergelak bila tengok Syaqilah bebel. Comel ada, kelakar pun ada!!!
👧👧👧
" Papa dah balik!!!!!" Laung pap dari jauh. Dia tengok siap ada basikal pink gitu. "Nah, basikal yang Min pesan" terus Muhaimin peluk papanya. Macam budak kecik dapat mainan. Kesah, bapak aku bukan bapak orang lain pun.
"Thanks Pa!" Terus dia peluk basikal tu. Encik Kamal terus pergi ke isterinya. "Kenapa pink?" Bisik Encik Kamal. "Hadiah untuk kawannya, kata dialah". Encik Kamal mengangguk faham "saya naik dulu.. nak mandi".
YOU ARE READING
© | 𝙋𝙀𝙍𝙀𝙈𝙋𝙐𝘼𝙉 𝘼𝙆𝙐
RomanceSekumpulan budak lelaki hot. Irfan Hadri, Shafiq Syed Benjamin, Haikal iman, Dan... Muhaimin... Yang suka ganggu Seorang minah ni. @monosikeeee 2nd book [2017]