Lagi satu hari...
Di kantin... Syaqilah bawa pinggan dan cawan ke sebuah meja. Masa jalan tu, tiba-tiba geng Muhaimin menyergah mereka... termasuklah Muhaimin dan Irfan. Lalu, cawan dan pinggan tu pun jatuh. Membazir.
Syaqilah memandang mereka macam nak terkam. Apalagi... yang 3 ekor tu cabutlah. Hanya Muhaimin yang masih berdiri dengan perasaan yang bersalah. Syaqilah menjeling dia dan terus ke meja tu. Masa nak pergi tu dia memang sengaja langgar bahu Muhaimin dengan harapan Muhaimin jatuh. Harapan hanya tinggal hanrapan... Muhaimin hanya terundur sedikit ke belakang.
Syaqilah duduk kat meja tu dengan perasaan menyirap, marah, sedih, kecewa... semua bercampur baur. Tiba-tiba Muhaimin datang dengan membawa pinggan dan cawan yang lain. Muhaimin duduk di sebelah Syaqilah.
"Sorry... " lalu Muhaimin bangun dan mula bergerak. Syaqilah cepat-cepat menarik tangan Muhaimin supaya dia terhenti. Masa tulah mata diorang bertembung... setelah lama diorang terpaku. Syaqilah menghentikan suasana awkward tu. "T..thanks". Lalu melepaskan tangan tu.
Muhaimin tersenyum "my pleasure" lalu mengenyitkan matanya dan lari ke kelas. "Omaigad... dia kenyit mata... comelnya" sambil menikmati makanan dalam pinggan tu.
Malam tu.....
(Syaqilah P.O.V)
"Macam mana ni... Irfan anak dato'.. mesti ramai orang cantik, fab, cool, popular, gedik, batak... hoho kejamnya aku. Aku mana setanding dengan dia. Semua baju ni... nerdnya. Mesti kena ejek" rungutku
Aku menyelak semua baju dalm almari dan...
Jadilah, kan. Daripada baju nerd. Aku mengambil baju tu dan gantung kat luar. Malam esok.. time for her to confess to her sweetheart.
Fikir pasal confess tu je aku dah blushing macam tomato. Macam mana bila betul-betul kena confess nanti. Arghhhhhh....
Aku ikat rambut dan terus menghempaskan badan ke atas katil. Roboh tak tau eh... Dia memeluk bantal busuk dia dan mulalah berangan. Tiba-tiba je dia sengih-sengih sambil tutup muka dengan bantal busuk tu. Fikirkan Muhaiminlah... siapa lagi. Takkan Irfan kot an. Tapi, manalah tahu~
Update 2020: uwauuuww aku tak ingat pulak aku pernah jadikan dia seshekshi begitu.
YOU ARE READING
© | 𝙋𝙀𝙍𝙀𝙈𝙋𝙐𝘼𝙉 𝘼𝙆𝙐
RomanceSekumpulan budak lelaki hot. Irfan Hadri, Shafiq Syed Benjamin, Haikal iman, Dan... Muhaimin... Yang suka ganggu Seorang minah ni. @monosikeeee 2nd book [2017]