02

3.1K 122 21
                                    

(Syaqilah P.O.V)

"Woi, Qil! Cikgu ada bagi kerja sekolah tak?" Soal Muhaimin. "Maaf ye. Sya. Qi. Lah. Bukan Qil. Owh, kerja sekolah?? Tak sebab hari ni 7 orang je datang kelas" aku menjawab dan terus melajukan langkahnya. Malaslah layan Muhaimin. Kang tak pasal-pasal kena ejek nerd lagi.

"Alaaa, kan cool sikit kalau panggil Qil.. By The Way, kau takyah risaulah. Aku takkan panggil kau nerd kalau Diorang semua takde" kejar Muhaimin dari jauh. "Asal?" Soalku.

"Sebab aku Bayek" balas Muhaimin. Aku menjeling. Harok! "Eleh, ingat comel ah tu jeling-jeling tu. Allah tarik balik mata kau yang cantik tu kang". Kali ni aku mencebik pula.

"Mane basikal kau? Sebok je ikut aku?" Soalku lagi. Pelik... Biasanya dia akan naik basikal dan tunjuk macho. Hah, lagilah Harok! "Owh, tadi aku tengok kat tempat basikal. Dah ghaib... Saperlah yang curi. Huhu" Muhaimin cuba buat muka comel.

Okay, series comel. Adoilah, apa reaksi dia kalau dia tau selama ni aku ada crush ngan dia. Arrrghhhhh...... Tapi, mana mungkinlah lelaki hot ni akan minat aku. Aku selalu ikat tocang dua cam budak-budak, Spek mata besar tahap gaban, braces lagi. Lainlah dia, handsome, comel, lawak, hot cuma satu je aku tak suka perangai dia.

H.I.P.R.O.K.I.T ! bila geng dia takde je dia layan aku baik. Bila dia dengan geng dia, hampeh. Aku dah tak kenal dah dia waktu tu.

"Qil....." Panggil Muhaimin. "Apa?". "Apa perasaan kau bila ada orang yang kau tak suka tapi confess depan kau. Nak tolak tak sampai hati, nak terima aku lak takde hati"...

What!!???!!!!?!!!?? Dah ada orang confess kat dia. No way!!! "Jangan terima!! Jangan pernah sesekali kau terima!" Jerkahku. Aku sedar aku bertindak luar kawalan.

Aduh, malunya. Mesti muka aku dah merah saga ni... Padan muka kau. Siapa suruh jealous tak bertempat Syaqilah oiii.

"Okay, esok aku bagitau dia! Hah lagi satu soalan. Kalau crush kau yang confess kat kau, apa kau nak buat?" aku mengeluh. "Hurmmm, takkan tercapai punyalah".

"Siapa!??!?!!" Bapak teruja Muhaimin soal. Macam jealous je. Eh takkanlah an. "Yang pasti dia selalu datang sekolah" aku pun jalan meninggalkan Muhaimin tercengang keseorangan. Tengah fikirlah tu.

Takyah fikir Muhaimin Oii. Jawapan dia ialah kau okay. Aku pun tergelak slow. Kawal okay.

© | 𝙋𝙀𝙍𝙀𝙈𝙋𝙐𝘼𝙉 𝘼𝙆𝙐Where stories live. Discover now