"Mama... Min nak cakap sesuatu ni.. jangan marah eh?" Puan Maria hanya mengangguk. "Basikal Min hilanglah. Min nak basikal baru... Boleh?" Muhaimin cuba buat muka comel sedaya upaya dia.
"Mengadakan budak ni.. yelah bila Papa balik dari Jordan nanti eh?" Muhaimin dah buat muka sangap dia. Actually semua orang anggap dia M.I.S.K.I.N. tapi dia anak orang kaya. Saje je mak dia jual nasi lemak. Tapi, selalunya mak dia akan jual murah. Buat apa nak jual mahal-mahal, kan. Yelah, dah papa pilot. Dah banyak duit. Kadang-kadang mama sedekah je kat surau kalau tak habis.
"Min nak~~~ basikal pink boleh mama? Bukan untuk Min. Untuk kawan Min. Rumah dia jauh. Jalan kaki lak tu. Sian dia..." Puan Maria hanya memandang pelik anak tunggalnya tu.
" Siapa?? Mind if I wanna know who's that?" Muhaimin dengan bangganya. " Qil! Syaqilah! Syaqilah Adriana!" Puan Maria hanya menggeleng dan senyum melihat karenah anak lelakinya tu.
👧👧👧
7:30 pagi...
Tiba-tiba dia kena rasuk sebab tu datang awal. Kat kelas sure kosong. Dia jalan dan cuma kelas dia je yang bernyala. Malaikat!!!! Terus Muhaimin tampar muka dia. Merepek je pepagi buta ni.
Dia masuk dan nampak Syaqilah. Cis, tidur lak budak ni. Hehehehehe. Mulalah otak jahat Muhaimin...
👧👧👧
"Haish, macam mana aku nak mengajar ni. 10 orang je. Semua tido pulak tu. Haish..." Cikgu Suraya mengetuk pintu kelas. Semua bangun malas. Ada yang sempat lap air liur bashi lagi.
(Syaqilah P.O.V)
Terus aku bangun berdiri tegak. Aku tak nampak cikgu siapa kat depan. Asal kabur?? Aku pun raba mata aku. Waittttt!!!!!!
MANA
SPEK
MATA
AKU!!!(Muhaimin P.O.V)
Pffftt... Aku tengok je telatah Syaqilah. Tu belum perasan lagi yang rambut dia dah terbuka. Aku menarik rambut Syaqilah dan memberi Spek mata dia. Kesian pulak...alahai.
Ikutkan hati aku pun nak gelak cam Irfan ngan Haikal, tapi... Dia hanya mampu tahan gelak. Tapi tersembur gak akhirnya.
"Ni mesti kerja korang kan!?" Marah Syaqilah. Alolololo, comelnya. Jap, jap dia dah perasanlah yang dia dah tak ikat rambut... K, tersembur lagi.
"Weh, jahatlah korang ni. Bagi balik getah rambut aku" dia menghulurkan tangan dengan kasar. Irfan hanya memuncungkan bibirnya ke botol air Syaqilah. What the??!!!!! Sejak bila lak mamat ni letak getah rambut tu dalam botol air Syaqilah. K, sejujurnya aku yang putuskan getah rambut tu. Tapi, kejam tapi lawak. Tabik dengan kau Irfan.
YOU ARE READING
© | 𝙋𝙀𝙍𝙀𝙈𝙋𝙐𝘼𝙉 𝘼𝙆𝙐
RomanceSekumpulan budak lelaki hot. Irfan Hadri, Shafiq Syed Benjamin, Haikal iman, Dan... Muhaimin... Yang suka ganggu Seorang minah ni. @monosikeeee 2nd book [2017]