Hoofdstuk 6

95 7 0
                                    

Ik zit achter mijn laptop, eigenlijk moet ik heel veel huiswerk maken, maar het boeit me helemaal niks meer. Ik moet erachter komen wat er is gebeurd! Misschien moet ik proberen in contact te komen met Romeo of ik moet oude krantenartikelen lezen. Dan begin ik toch maar met krantenartikelen. Tunnel Maastricht ongeluk 2017  typ ik in. 2300 Zoekresultaten, daar kan ik wel wat mee. Ik klik meteen het eerste artikel aan.

Maastricht 07/05/'17 - Vannacht heeft er een hevige brand gewoed in de tunnel in Maastricht. Het ging vermoedelijk om een criminele afrekening waarbij, voor zover bekend, drie mensen gewond zijn geraakt. 

Om negen uur 's avonds werden omwonenden gealarmeerd door de verschillende sirenes van brandweerwagens, politiewagens en ambulances. Ze zagen twee auto's de tunnel inrijden, gevaarlijk slingerend op de weg. Een auto werd constant aangevallen door de andere auto. Waarschijnlijk zijn ze in de tunnel tot stilstand gekomen. De auto van de slachtoffers is in brand gestoken en de drie inzittenden zijn daardoor levend verbrand. De daders zijn ongezien weggekomen via een van de nooduitgangen van de tunnel, van hen nog steeds geen spoor. De brandweer greep in toen er grote rookwolken vanuit de tunnel kwamen, maar het was al te laat. De politieagent Romeo Sanders zag hoe  zijn twee collega's en hun een week oude dochtertje levend verbranden. Iedereen van het politiekorps Maastricht is diep geschokt en ze willen niet voor de camera reageren.

Als ik het helemaal gelezen heb, weet ik het zeker. Dit gaat over mij en mijn ouders. In shock staar ik naar het scherm, het klinkt echt verschrikkelijk. Waar ben ik eigenlijk mee bezig? Dit is niet zomaar een moordenaar, maar iemand die precies weet wat hij doet. Nu moet ik nog voorzichtiger doen, maar ik stop niet! Ik moet en zal hem in de cel krijgen! Dat is het enige dat telt! Ik moet op zoek naar Romeo Sanders. Misschien wil hij me wel meer vertellen.

NoaWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu