Hoofdstuk 3

766 73 167
                                    

Hoofdstuk 3 ~ Eerste bijles

Opgedragen aan -Orphan--.

~*~*~Avalon POV~*~*~

Ik liep de bibliotheek in en zocht naar een leeg plekje. De bijles met Lucius was pas over tien minuten, dus ik had nog genoeg tijd om één hoofdstuk te lezen van mijn nieuwe boek, Stardust. Ik speurde de bibliotheek af en zag Remus Lupin alleen aan een tafel zitten. Ondanks dat we in verschillende afdelingen zaten, kon ik het erg goed vinden met Remus en zijn vrienden. Ik huppelde naar hem toe met het hengsel van mijn schoudertas in mijn hand.

'Goedemiddag, Remus,' zei ik vrolijk. Remus keek op van zijn boek en veegde wat haar uit zijn gezicht.

'Goedemiddag. Wat brengt jou naar de bibliotheek vandaag?' vroeg hij terwijl hij een boeklegger tussen de vergeelde pagina's stak. Ik nam nu zelf mijn boek tevoorschijn en legde deze op tafel.

'Ik geef vandaag bijles.'

'Bijles? Aan wie dan?' Ik keek snel rond of er iemand ons kon horen en boog lichtjes over de tafel heen.

'Lucius Malfoy,' fluisterde ik. Remus' ogen werden groot.

'Malfoy?' fluisterde hij terug. Ik knikte en hing weer achterover. Op dat moment sprongen er twee lange jongens met donker haar achter de boekenkasten vandaan.

'Heeft onze kleine Lucy bijles nodig?' lachte James Potter terwijl hij naast Remus ging zitten.

'Je bent te goed voor deze wereld, Avalon. Malfoy verdient geen hulp en hij verdient zeker geen aandacht van een mooi, lief, schattig, kna-'

'- Ik ga niet met je uit, Sirius,' giechelde ik. Sirius ging naast me zitten en sloeg zijn arm om me heen. Hij haalde kort zijn schouders op en schoof wat dichterbij.

'Het viel te proberen, toch?' grijnsde hij. Hij tilde mijn boek bij de kaft op en keek ernaar alsof het iets vies was. 'Lezen? Voor je plezier? Dat heb ik nooit begrepen.'

'Kun je überhaupt wel lezen, Black?' Ik draaide me om en keek in de stormgrijze ogen van Lucius. 'Het zou me niets verbazen als je het niet zou kunnen.' Sirius en James stonden abrupt op. James drukte zijn bril steviger op zijn neus en Sirius balde zijn vuisten.

'Jongens, jongens,' kwam ik tussenbeide. 'Geen ruzie in de bibliotheek.' Ik stond op, pakte mijn spullen in, en nam Lucius' pols vast. Zachtjes trok ik hem weg, terwijl de Marauders woest toekeken. Toen we op een veilige afstand stonden, liet ik zijn pols los. Zijn arm viel langs zijn lichaam en hij leek wat kalmer te worden.

~*~*~Lucius POV~*~*~

'Ik haat ze,' gromde ik.

'En volgens mij zijn de gevoelens wederzijds,' zei ze met een kleine glimlach. We gingen helemaal aan de andere kant van de bibliotheek zitten en Avalon nam haar History of Magic boek uit haar tas. Ook pakte ze een vel perkament en een veer, zodat ze wat aantekeningen op kon schrijven.

'Laten we maar snel beginnen,' zuchtte ik. 'Ik heb Quidditch trainingen over een paar uur.' Het was helaas waar. Ik was naast Klassenoudste, ook de captain van het Quidditch team. Ik wilde van beide functies afstand nemen, maar vader drong erop aan dat ik ze zou blijven doen.

'Oké dan,' zei ze met een oprechte glimlach op haar gezicht. Ze deed haar lange zwarte haar in een paardenstaart en deed de hangende plukjes, die in haar gezicht vielen, achter haar oren. Ik kon niet anders dan gefascineerd toekijken. 'Ik stel voor dat we beginnen met de Hufflepuff en Gryffindor geesten. Die zijn immers het saaiste.' Een korte lach ontsnapte uit mijn mond. Haar gezicht stond even geschokt, voordat ze teruglachte.

'Dat ben ik met je eens. Ik wil het liever over Slytherin hebben.'

'Alles op zijn tijd,' glimlachte ze. 'Nu heb je in ieder geval iets om naar uit te kijken.'

'Ja,' zuchtte ik afwezig. 'Begin maar.' Avalon vertelde me het verhaal van de Dikke Monnik en Haast Onthoofde Henk. Tijdens haar verhaal, maakte ze levendig gebruik van haar handen. Ze vertelde me de geschiedenis alsof het een groot fantasieverhaal was. Zo nu en dan lachte ze en ik lachte instinctief mee. Plots kwamen er vragen in me op en midden in haar verhaal onderbrak ik haar.

'Wordt jij eigenlijk ooit boos?' vroeg ik. Ze stopte in het midden van haar zin en keek me verbaasd aan.

'Zelden. Hoezo?'

'Nee, ik vroeg het me gewoon af. Ik heb je nog nooit zien... Laat maar. Ga verder.'

'Nou,' begon ze. 'Eigenlijk ben ik al klaar. We hebben nu al de helft van de stof behandeld.' Ik keek op het zakhorloge van vader en zag dat we al een uur aan het leren waren. Ze schoof me het voorheen lege vel perkament toe en ik zag dat ze er een tijdlijn op getekend had. 'Hier staan alle belangrijke data op. Ik hoop dat je er iets mee kunt.' Ze stond op en trok het elastiekje weer uit haar haren. Ze stopte haar boeken in haar tas en gooide deze over haar schouder. Ze stond op het punt om weg te lopen en ik voelde me... teleurgesteld.

'Waar ga je heen?' ontsnapte mijn mond.

'Terug naar de Ravenclaw Common Room,' antwoordde ze. 'We kunnen na het weekend weer afspreken? Als je dat wilt, tenminste.'

'Ja!' riep ik snel. Te snel. 'Ja, dat moet wel lukken,' antwoordde ik koeltjes. Ik leunde wat achterover en keek nonchalant weg. Avalon schonk me een glimlach.

'Oké dan. Dag, Malfoy.'

'Dag, Ava- Clarke'. Ik keek hoe Avalon de bibliotheek verliet en ik sloeg mezelf voor mijn hoofd. Wat is er zojuist gebeurd?

~*~*~

'Malfoy.'

'Dolohov.' Ik hield mijn bezem stevig in mijn hand en liep naar het veld, waar de rest al stond te wachten. Dolohov strompelde achter me aan.

'Hoe ging de eerste bijles?'

'Doe nu niet alsof je geïnteresseerd bent in mijn schoolprestaties,' zei ik bot. Dolohov spuugde op de grond.

'Ik probeerde alleen een gesprek te starten.' Ik negeerde Dolohov de rest van de tocht en sloot me bij de groep aan. Zonder veel onnodige woorden te wisselen, stegen we op en begonnen we aan het verfijnen van de tactiek. Ik zorgde ervoor dat er een aantal doelwitten in de lucht opgesteld waren. Ieder doelwit was in de vorm van een Quidditch-speler.

'Beuk zoveel mogelijk spelers om in vijf minuten. Start!' riep ik. De Jagers en Drijvers probeerden zo snel mogelijk de doelwitten omver te vliegen. Ze deden het best goed, maar dat zou ik nooit toegeven. Na een uur trainen en drie extra strafrondes liet ik ze afdalen en naar de kleedkamers gaan. Zelf liep ik naar de tribunes en trok mijn laarzen uit. Verveeld staarde ik naar het volgende Quidditch team dat het veld betrad. Ik hoopte stiekem dat het Gryffindor was, zodat ik hun tactiek af kon kijken. Helaas zag ik een aantal blauwe uniformen in de verte. Tot mijn grote verbazing, zag ik een nieuw teamlid achteraan de groep lopen. Avalon? Ik stond op van de tribunes en nam mijn laarzen in mijn linkerhand en mijn bezem in de rechter. Nog een paar keer keek ik op, om te kijken hoe Avalon het zou doen. Het zag er naar uit dat ze de nieuwe Zoeker was. Ze deed het niet erg slecht, maar ze was duidelijk niet beter dan ik. Dat zou leuk worden de eerste wedstrijd. Gryffindor heeft namelijk geruild met Ravenclaw, zodat ze zelf de openingswedstrijd niet hoefden te spelen. Ik had ineens erg veel zin om zaterdag te spelen. Avalon zou niet weten wat haar overkomt.

[A/N]

Hee mensjes (en eenhoorns)! Nieuw hoofdstuk! Sorry voor mijn korte afwezigheid. Ik heb in een korte tijd alle Hobbit-films gekeken. Zijn er nog meer mensen die deze films leuk vonden? Ik heb wel even zin om te fangirlen :D

Dikke kus,

ClementineCarson


Lucius Malfoy ~ PolaroidWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu