Hoofdstuk 5 ~ Verdoemde geliefden
Opgedragen aan Fandom_Gangster.
~*~*~Avalon POV~*~*~
'Ga je nu alweer naar die loser?' vroeg mijn kamergenootje aan me met een geïrriteerde uitdrukking op haar gezicht.
'Ja, ik geef hem bijles,' antwoordde ik terwijl ik mijn geschiedenisboeken in mijn tas deed.
'Bijles, ja tuurlijk.' Ik negeerde haar opmerking en verliet de slaapzaal. Ik snapte niet waarom mensen méér zochten achter de bijles met Lucius. Net alsof ik iets zou willen met een Slytherin. Ik ging naar de bibliotheek en zocht een leeg plekje. Niet veel later kwam Lucius de zaal binnen. De arrogantie straalde er gewoon vanaf. Zijn grijze ogen stonden ongeïnteresseerd en minachtend. Ik kon niet anders dan geïntrigeerd toekijken. Iets in hem trok me naar hem toe. Ik werd uit mijn gedachten gehaald doordat Lucius zijn tas op de grond liet vallen. Hij zakte neer op de stoel en keek me strak aan.
'Nou, gaan we nog beginnen of wat?' snauwde hij.
'Rustig, Malfoy.' Ik legde de nadruk op zijn achternaam en sprak het vol walging uit. 'Heb je de tijdlijn nog?' Hij rommelde in zijn tas en gooide de tijdlijn nonchalant op tafel.
'Malfoy! Wat is er aan de hand!' riep ik uit. De bibliothecaresse suste me vanaf de andere kant van de bibliotheek en alle ogen waren op ons gericht. Lucius zakte een beetje onderuit in zijn stoel en schudde zijn hoofd.
'Oké, dan gaan we verder met de geesten van Ravenclaw en Slytherin.'
~*~*~Lucius POV~*~*~
Ik voelde dat we bekeken werden. Mijn 'vrienden' stonden bij de ingang van de bibliotheek. Ze vertrouwden de bijlessen niet en wilden dit moment graag eens meebeleven. Toen ze in de gaten kregen dat de bijlessen ook daadwerkelijk bijlessen waren, en geen stiekeme zoensessies achter de stoffige boekenkasten, vertrokken ze. Vanaf dat moment was ik meer ontspannen en kon ik het verhaal van Avalon beter volgen.
'De geesten van Ravenclaw en Slytherin hebben erg veel met elkaar gemeen, wist je dat?' Ik schudde mijn hoofd voorzichtig. 'Helena Ravenclaw, die wij kennen als de Grey Lady, en de Bloody Baron leefden in dezelfde tijd. Helena was de dochter van Rowena Ravenclaw, één van de vier oprichters van Hogwarts. Ze was dus waarschijnlijk één van de eerste generaties leerlingen op Hogwarts, samen met de Bloody Baron.'
'Heeft de Bloody Baron ook een naam?' vroeg ik nieuwsgierig.
'Waarschijnlijk wel, want iedereen heeft een naam, maar niemand weet het. Ik denk stiekem dat hij verre familie is van Salazar Slytherin. Het gerucht gaat rond dat hij privéles van hem kreeg in de Dark Arts en waarom zou Salazar dat aan een wildvreemde jongen geven?'
'Het zou wel verklaren waarom hij de geest van de Slytherin afdeling is.'
'Precies, maar het zijn natuurlijk geruchten, dus wees maar niet bang dat Binns hierover iets gaat vragen. Oké, waar waren we...' Ze beet op haar lip en streek met haar vinger over de pagina van het boek.
'Helena en de Baron zaten waarschijnlijk tegelijkertijd op Hogwarts,' antwoordde ik. Ze keek verbaasd op en glimlachte. Ze had niet verwacht dat ik ook daadwerkelijk op zou letten.
'Dank je,' zei ze zacht. 'Helena en de Baron hebben een rare geschiedenis samen. Het is geen geheim dat de Baron een oogje had op Helena, maar zij wilde niets van hem weten.'
'Waarom niet? Ik bedoel, hij was een Slytherin!' riep ik uit.
'En zij was een Ravenclaw. Ze was te slim om te vallen voor een simpele Slytherin.' Ik keek haar uitdagend aan.
JE LEEST
Lucius Malfoy ~ Polaroid
Fanfiction*Tale as old as time. De bad boy valt voor een verboden uitdaging.* Het begon allemaal tijdens een kerstvakantie in Malfoy Manor. Draco Malfoy, die de volgelingen van de Dark Lord probeerde te ontwijken, bracht eindeloos vaak bezoekjes aan de oude z...