KAHRAMAN ŞEHİT

480 14 3
                                    

               Ramazan Ayının ilk günündeydi Osman . Sabah kalktı Asker üniformasını giydi içtima alanına çıktı . Önünde 40 asker Osman'a selam veriyordu , gururluydu . Arkasına döndü göklerde dalgalanan Al Bayrağa baktı ve şöyle bağırdı ;  Gerilir Zorlu Bir Yay , Oku Fırlatmak İçin . Gece Gökte Doğar Ay , Yükselip Batmak İçin . Kahramanlar Can Verir , Yurdu Yaşatmak İçin !!!

              Komutanı Osman'ı odasına çağırdı . Osman timinin başına bir alt rütbeliyi bıraktı ve komutanının yanına gitti . Komutanı bu akşam 20:41'de Cebeci Köyün'de Kaymak Mehmet Topçu'nun yapacağı İftara bizleri davet ettiğini bildirdi . Askerlik ne kadar zor bir meslek olsa da timdeki tüm askerler oruçluydu . Osman bugünlük eğitimi kısa tuttu ve askerlere 2 saat istirahat izni verdi . 2 Saat geçmişti Osman birden koğuşa girerek herkes tam teçhizat hazırlansın arama kurtarma'ya gidiyoruz . Taner Çavuş Osman'a ne oldu dermiş gibi bakınca . Osman tim'e karşı operasyona gidiyoruz arama kurtarma . Herkesi 5 dakika içinde kapıda istiyorum . Herkes Hazırlandı ve yola koyuldular . 

               Yolda giderken Osman herkes e bazı sorular yöneltti . Ailenizi ne zamandan beri görmüyorsunuz ? Bugün zorlanıyor musunuz ? gibisinden . Askerlerden aynı cevaplar çıktı hepsi ailesini en az iki aydan beri görmemişti , oruçlu oldukları için su içemez , yemek yiyemezlerdi ancak hepsi dinçti sapa sağlam ayakta idi . Osman mağara ya gireceklerini içeride 40 kişinin onları beklediğini söyledi . Askerler şaşkındı , mağara ya girdiler . Girdikleri anda hepsi şok olmuştu  hepsinin annesi tam karşısındaydı bir'i hariç . Mustafa'nın annesi ve babası ölmüştü , Karısı gelmişti sadece , karısını da 3 aydan beri görmemişti . Herkes bir saat boyunca hasret giderdi . Askerler komutanlarına sordu . 

- Komutanım neden karakola değilde , mağara ya getirdiniz annelerimizi ? 

Osman enteresan bir cevap verdi ;

- Sizin görev yaptığınız yerleri görsünler diye burayı seçtim .

           Oysa ki hiç gerek yoktu buna herkes yorgundu bitkindi ama durum sonradan anlaşıldı , cebeci köyü'de verilen iftara gelmişti aileleri , bulundukları mağara cebeci köyüne 1 km uzaklıktaydı , aileleri gezmeye çıkartılmış ve oğullarını bu mağra da karşılayacakları söylenmişti . Mağra'yı seçme sebebi aslında bayırda herkes birbirinden ayrı hasret giderebilsin özel konuşabilsin diye karakolda bu mümkün değildi . 

            İftar saati geldi çattı . Ezan okundu herkes duasını ederek orucunu açtı 10 dakika geçmeden Osman'ı Tugaydan aradılar . 

- Osman söylediklerimi iyi dinle ben bulunduğunuz yerde Canlı Bomba var halkı hemen uzaklaştır alanı tahliye et .

          Bunu duyan Osman Komutanına ve Kaymakama bilgi verdi hemen alanı tahliye ettiler ve Canlı Bombayı aramaya koyuldular . Herkes tam alanı terk ederken Osman Canlı bombayı gördü . Herkes kaçarken Mustafa koştu koştu ve Canlı bombanın üzerine atladı . Mustafa Şehit oldu . 

          Gazeteci bir bayan geldi ve Osman Komutana sordu ; Mehmetciğimiz Kahramanlık yaparak canlı bomba'nın üzerine atladığı doğru mu ? 

- Yanlış Hanım Efendi Mehmetciğimiz Kahraman Olmak İçin Yapmadı , Gerektiğinde Can Vermek Vazifesi Olduğu İçin Yaptı ! 

Yastığımız Mezar Taşı , Yorganımız Kar Olsun

Biz Bu Yoldan Döner İsek , Namus Bize Ar Olsun !! 

Askeri HikayelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin