Tajuk : Tunangku Gadis Rider
By : Pink Heart
Episode : 3“Pakcik,knp tiba-tiba menyuruh bertunang ni?”bilang c hamka lagi.mcm bagagar sda kpla lutut c hamka rasa.
“Iya pkcik.knp tiba-tiba suruh kwn kmi ni brtunang?”bilang c kent.Tu pkcik tinguk sja durg c kent.
“Sbb bilang c Faza dia ada boyfriend sda.dia tdk mau kawin sma ni sepupu dia.kmi sangka c Faza menipu,sbb tu sya panggil kmurang dtg pigi sni.”bilang tu pkcik.
“Pkcik siapa?”bilang c kent lg.
“Sya ni bliau c Faza.ni yg rmai-rmai ni rombongan sepupu c Faza.Durg mau kasi tunang c Faza mlm ni.”Bilang bliau c Faza.Terus menyampuk tu bliau yg duduk dekat c Barry.
“jd mcm mn ni Daus?btul kaini kwn c Faza?”Bilang tu bliau lg.
“Hamka,kau duduk sni tengah-tengah cpt.”bilang bliau c Faza.C hamka ikut sja.ketakutan sda dia.mau lari pn tdk dpt sbb trlampau rmai urg.
“kau sangup ka brtunang sma c Faza?”bilang bliau c Faza Tanya c hamka.
“Tp pkcik sya belummm…..”belum lg hbs c hamka brckp kna putung ckp c hamka.
“Tdk dia sanggup itu Daus.jgn la kau menembirang kami Faza.ni kwn kerja kau ba kn.”bilang tu mkcik yg dduk sbelah bliau c Faza.c hamka mcm rsa trcabar pulak dingar tu mkcik ckp bgitu.Sbb tdk mau klh malu,terus.
“Sya sanggup pkcik..brpa hantaran c Faza?cuba kasi tau sya dlu.”bilang c hamka tembirang.takajut durg c kent,judin sma c barry dingar.
“uiii hamka..gila sudah kau ini?betul ka apa yg kmi dingar ni hamka?”bilang c barry tny c hamka sambil kasi guying bdn c hamka terys tamapr-tampar lagi.mna tau kna rasuk syaitan bilang c barry dlm hati.
“Apa baini kau buat barry?sakit muka sya kau tampar.cuba mari sya tampar dlu muka kau itu.”bilang c hamka terus dia pukul tangan c barry.
“Kau tu sadar ka apa yg kau ckp?bertunang ni bkn main-main.bilang c barry lg.durg yg lain tinguk sja dur c hamka bertangkar.
“Durg pandang randah ba sma sya.sya ni pantang kna ckp mcm tu.alang-alang menyeluk saku biar sampai ke dlm poket.”bilang c hamka.
“Slh sda itu kau pny peribahasa hamka.mn ada seluk poket smpi ke dompet”bilang c kent.
“Ahhhh..sma sja itu.”bilang c hamka lg.
“pkcik,kita teruskan.berapa berian c Faza ni?”bilang c hamka lg.bliau c Faza takajut dingar c hamka ckp mcm tu.mcm tdk percaya sja yg chamka sanggup bertunang dgn c Faza.
“berian c Faza rm15000..itu utk blnja kawin.utk bertunang ni rm3000 ganti ni semua yg sepupu c Faza sda kasi standby.”bilang tu bliau c Faza.
“Ok setuju.”Bilang c hamka lg.Durg c kent giling-giling kpla sda.terus c hamka kasi keluar duit yg dia ambil td d bank.Ckup rm3000 lg tu mcm tau-tau sja bilang c barry bisik sma c kent.c judin diam sja tgk c hamka bgi tu duit.durg bliau c Faza takajut.kerja apa ba c hamka ni bisik tu urg d blkg bliau c Faza c hamka trdingar.
“pkcik,sya kerja sna Kwsp.”bilang c hamka.trdiam terus tu bliau c Faza..
“pandai jga c Faza cri bakal laki ba..urg krja krajaan.”bilang tu pkcik yg brbisik td sma bliau c Faza.c Faza pun takajut dingar tp dia diam-diam sja.
“Ni kwn yg c kent ni pegawai kastam,yg c barry pendaftaran dan c judin ni pegawai bnk di maybank.”bilang c hamka lg.semua yg ada di dlm rmh c Faza trnganga ba skali dingar c hamka kasi tau durg pny kerja.Tdk sangka muka mcm durg ni dpt krja bgus.
Terus keluarga sepupu c Faza minta izin dlu balik.Malu sda durg sma c hamka.sbb td durg kasi rendah-rendah c hamka.klau mau d bandingkan dgn ank durg apa jga kerja sna servey sja.tdk dpt lawan kerja c hamka.Bliau c Faza angguk sja terus bg duit rm3000 sma durg.terus bliau c Faza sja tinguk durg semua keluar.
“Sah sda kmu dua sma c Faza brtunang ni ok.jgn kmu bikin bkn-bkn dlu.”bilang bliau c Faza.c Hamka angguk sja.terus c hamka mnta izin pulang sbb lewat sda ni lgpn bsk mau kerja lg.
“Ba palan-palan kmu.jgn bwa motor tu laju-laju.”bilang bliau c Faza.
“Ok pkcik.”bilang c kent.terus c Faza keluar jmpa c Hamka.C Faza tarik sja hujung bju c hamka.
“knp?”bilang c hamka.
“Sori sbb sya sda kasi susah kau.”bilang c Faza.
“Perkara mau jadi sda,apa blh buat.nanti apa-apa hal kita watsapp sja atau pn call ok.”bilang c hamka.c Faza angguk sja.
“Cantik motor kau ni sya suka.”bilang c Faza kicil sja suara dia brckp.
“Apa?”bilang c hamka menanya.C Faza giling kpla sja.
Durg c hamka start motor terus jln kasi tinggal rmh c Faza.c Faza tinguk sja durg c hamka sampi hilang dr pandangan.
Sampai sja d rmh c hamka terus msuk bilik tdk kluar-kluar lagi.durg c barry,kent sma c judin pn msuk bilik terus tidur.
Besok pagi awal sda c kent bangun sbb dia mau bikin sarapan utk durg 4urg.Mmg kbiasaan sda c kent bikin sarapan utk durg.mau save bajet knon.bangun knon c hamka ni turun pigi dapur.
“Kent,pny dahsyat mimpi sya.Sya mimpi sya bertunang dgn tu sumandak yg kita jmpa d tanjung lipat.”bilang c hamka tiba-tiba.
“Hamka,kau ni hilang ingatan ka sda?bkn mimpi iti.mmg kau bertunang sda.”bilang c kent.
“Apa!!!!!!!”bilang c hamka teriak.Durg c barry sma c judin terus kelam kabut turun pigi bawa skli trdingar c hamka teriak.
Bersambung……………….
YOU ARE READING
Tunangku Gadis Raider
General Fictionmengisahkan Tentang seorang lelaki brnama hamka tiba² d suruh kawin dgn gadis brnama Faza yg baru dia knl hanya kerana salah faham..Dlm msa yg sma,c hamka Dan c Faza ni adalah raider..