Tajuk : Tunangku Gadis Raider
By : Pink Heart
Episode: 12"Pak Barry pak Barry.pny gelojoh mknnya."bilang c hamka lg.
"Lma bangat dramanya brlangsung.smpi klaparan gue."bilang c Barry.
Durg semua katawa sja tinguk c barry brabis mkn mee goreng tu.mcm seminggu tdk mkn sja stail c Barry.c Kent yg rsa malu tinguk prangai c Barry tu.nasib jga mami sma Abg c hamka jenis yg sporting.
Slps durg smua mkn,c kent,Barry,judin,hamidi dan geng rider dia minta izin pulang.durg terima kasih sgt² sma mami c hamka sbb sda tumpangkn durg tempt tidur dan bg layanan yg trbaik.mami c hamka senyum sja,dia lg mnta maaf ats slh phm yg brlaku d rmh ni smlm.
"Tdkpa ba babu,biasala tu.phm jga kmi."bilang c judin.
Mami c hamka senyum sja.terus durg salam tgn mami c hamka,Abg c hamka sma Adk c hamka.c hamka tinguk sja durg smua naik motor.
"Kent,sya ptg sikit bru blik."bilang c hamka pesan sma c Kent.c Kent bg isyarat ok sja.
Terus durg smua start enjin motor.bunyi kuat kdengaran.durg smua menunggang motor durg keluar dr halaman rmh keluarga c hamka sambil membunyikan hon.durg c hamka angkat tangan sja.
"Hamka,minggu dpn kita haga rmh c faza bincang tarikh kawin kmu."bilang mami c hamka tnya c hamka.c hamka angguk kpla sja.c faza senyum² malu dgr mami c hamka ckp mau kasi tetap tarikh kawin sda.mcm mimpi sja c faza rsa yg dia tdk lma lg mau kawin.
Cubala dia terus terang sma c hamka yg dia tu Gadis Raider.minat bidang pmotoran.mmg hobi dia msa lapang.klau awl dia bgtau c hamka,tiada jdi ni slh phm.
Tp,ada jga hikmahnya.klau bkn sbb slh phm tu,tdkla durg pigi cri c hamka dan brmlm d rmh c hamka.tdkla c faza tau psl Kak fiza prnh brtunang dgn Abg c hamka.klau la dia tdk brjmpa dgn Abg c hamka c Afzan tu,compom msa kawin nti mmg brgaduh besar.tp perancangan Tuhan tu kita lgsung tau.nasib jga slesai sblm durg di satu kn.Syukur kpd Allah.
******************
Ptg tu hamka dan faza brsiap-siap mau blik kk.durg kasi panas enjin dlu."Faza,bawa motor tu baik².besar lg motor tu mami liat drPD bdn kmu ni."bilang mami c hamka.
"Ok mami."bilang c faza pendek sja dia jwb.
Kluar la c Afzan pigi luar.hairan dia tinguk c faza naik d motor besar tu.
"Aikk faza,bawa motor sendiri ka?"bilang c Afzan mnanya c faza sbb hairan dia tgk prempuan bwa motor besar.
"Abg,Tunangku Gadis Raider."bilang c hamka lg sambil main mata dgn c afzan.
"Atu ia,ngamla tu.trcabar jga jantan c hamka."bilang c afzan lg.
"Mmg trcabar pn sda, klh lg dgn Faza."bilang c faza lg senyum² sda tinguk c hamka.
C hamka tinguk c faza dgn pandangan mata yg tajam.c faza kasi kenyit jak mata dia.
"Mgutuk nmpk..cium nti bru tau."bilang c hamka lg.
"Kmu hamka jgn mcm²,ank dara org tu."bilang mami c hamka mnarik tgn c hamka sda smbil mau pukul mulut c hamka yg munjung sda.
"Aduiii mami,hamka main² nganya tu."bilang c hamka smbil tutup mulutnya.
"Inda brubah kau ni hamka,msh sundal."bilang c Afzan.
"Abg pn apa kurgnya,sma la kita.Abg kn sifu hamka."bilang c hamka lg.
Terus c afzan kapit kpla c hamka.kna katuk² kpla c hamka terus.c hamka apa lg teriak² sda mnta ampun.
"Mulut tdk pndai brtapis kn..ambil kau tiada ampun sda ni."bilang c afzan lg msih lg kapit kpla c Hamka.
"Sma la prngai kmu dua tu.umur mu afzan 30 sda.brakal-akal la skit."bilang mami durg dua.c afzan terus kasi lps kpla c hamka.
"Mami ni,inda sporting eh."bilang c afzan.
Mami durg senyum² sja.c hamka olok² c afzan,c afzan mnahan geram sja tinguk c hamka.c faza pn giling² jak tinguk durg dua brgurau.
"Ba Mami,kmi jln dlu takut nti hujan plak.mendung² sda tu d papar."bilang c faza.mami c hamka angguk sja.
"Jgn ckp Abg tak payung."bilang c hamka sma c faza.
"Payung pkai apa?"bilang c faza Tanya c hamka.
"Payung guna hati ni.Chia chia chia."bilang c hamka lg katawa².
"Hati kpla otak kau.pigi la jln nti hjn."bilang c afzan sambil tolak kpla c hamka.
"Kuang ajo pny abg."bilang c hamka mrh sda dia mau keroyok c afzan.mau turun sda c hamka ni dr motor mau bubut c afzan.tp c faza tarik sda tgn c hamka.
"Ehh..sda².kmu ani sasak mami."bilang mami durg dua. c hamka bgi isyarat penumbuk sja sma c afzan.
"Nasib Ada mami,klau tdk..hbs sda kau tu bang.hutang tu arrr."bilang c hamka.c afzan katawa² sja dgr c hamka ckp.
C hamka salam mami dia sma c afzan.c faza salam mami c hamka sja.
Sblm jln,c hamka pesan kirim salam sja dadi sma Hadi adk Bongsu dia.tdk dpt tggu durg balik sbb takut lmbt smpi kk.mami c hamka angguk sja.terus durg dua jln.
MeRaider la c hamka dgn c faza di Highway.Slps seminggu,kluarga c hamka dtg pigi rmh c faza sprti yg di janjikn.
Meriah btl majlis penetapan tarikh kawin durg c hamka mcm majlis kawin sda c hamka tinguk.Tgh Sibuk² durg kluarga c hamka brbincang,dtg 1org lelaki dgn 1org bdk turun dr teksi.
"Assalammualaikum."
Bilang tu lelaki sma c hamka.c hamka tinguk sma yg mbagi salam tu.tdk lgsung dia knl,c hamka panggil faza.kluar la c faza ni pigi luar."Abg Rizwan."bilang c faza takajut dia nmpk bekas Abg iparnya tu tiba² pigi sni.
"Faza,mn bpa?"bilang c Rizwan lagi.terus c faza panggil bLiau dia.kluarla ni bliaunya.
"Bpa,riz nk mnta maaf.fiza mninggal sbb brpunca drpd riz.riz yg myebabkn fiza kmlangan.sya langgar dia msa d johor.riz trpksa langgar sbb dia nk rampas lily drpd riz.
Takajut terus pak daus dgr pengakuan rizwan.trduduk terus pak daus sambil mnangis.
Bersambung.......
YOU ARE READING
Tunangku Gadis Raider
General Fictionmengisahkan Tentang seorang lelaki brnama hamka tiba² d suruh kawin dgn gadis brnama Faza yg baru dia knl hanya kerana salah faham..Dlm msa yg sma,c hamka Dan c Faza ni adalah raider..