Tunangku Gadis Raider

80 7 0
                                    

Tajuk : Tunangku Gadis Raider
By : pink Heart
Episode : 4

“Knp ba kau ini hamka teriak awl pagi.urg mau mandi pun tdk sinang.”bilang c barry.skali c kent tinguk kpla c barry penuh buih sampoo.c judin lg la teruk msh lg mberus gigi dia dgn pkai boxer.

“Nah,kmu 2urg ni pn taikut sda gila c hamka.cuba la kmurang siap mandi dlu.”bilang c kent katawa-katawa sda dia dakat singki.

“c hamka pny psl la teriak-teriak.urg mau birak pn terus tdk jd.”bilang c judin.Terus durg naik balik pigi mandi.

“kent,betul ba sya sda brtunang?bkn mimpi kaitu?”bilang hamka menanya c kent.c kent tinguk c hamka.

“Bkn mimpi..btl-btl.kau sda brtunang.”bilang c kent lg.c hamka gusuk-gusuk muka dia.mcm tdk prcya yg dia ni jg tunang urg sda.mcm mn la dia mau kasi tau mama dia di kg yg dia sda brtunang.

“Kent,mcm mn sya mau kasi tau mami sya ni?”bilang c hamka Tanya c kent.

“tdk tau la hamka.itu dr kau sja..siapa srh kau tembirang btl smlm pigi akun-akun.”bilang c kent lg.

“Trcabar ba sya ckp tu bapa sepupu c Faza.dia pigi sya ni kerja kadai sja kali pandang randah sma sya.”bilang c hamka lg.

“Itu kau tanggung sendiri.bgus kmu 2urg sma c Faza bincang ni prkara.kmu mau kasi terus ka atau tdk.”bilang c kent.

“Nanti-nantila sya jmpa c Faza.mcm sya blm lg sedia mau jmpa dia.”bilang c hamka.Terus dia naik pigi ats mau mandi nnti lmbt lg pigi krja.c kent giling kpla sja tinguk c hamka naik pigi ats.

************************************

Seminggu sda c hamka jg tunang urg.lgsung dia tdk jmpa tuang dia bincang mcm mn hal durg dua.C hamka pn blm lg kasi tau mami dia.takut dia nnti mami dia mrh sbb brtunang tdk kasi durg tp,klau c dadi mgkn blh lg cover-cover.

“hamka,ba jd kau ikut kmi ni konvoi pigi beaufort?”bilang c barry.

“konvoi apa tu barry?”bilang c hamka menanya c barry.

“palupa jga kau ini..tu la tlampau mkn kpla ikn sja.”bilang c barry

“Kau ni barry ada jga aku kurik ni nnti lubang hidung kau dgn kaki aku ni.apa kna mengena plak dgn kpla ikan?”bilang c hamka standby sda dia brdiri mau pigi mengeroyok c barry.C barry katawa sda brabis.

“Uii hamka jgn kau arr,aku kurik ni taik hidung kasi mkn kau baru kau tau.’’bilang c barry katawa-katawa.terus c hamka ddk balik senyum-senyum.

“Yg hari tub ba,iklan yg sya ambil sna tanjung lipat yg hadiah rm5000 tu no.1.kau tdk ingat ka?”bilang c barry lg.

“Ohhh,ba on sja.mn blh mist tu.sya mau tinguk sumandak yg montok-montok naik motor nnti d sna.”bilang c hamka lg.

“Hamka,kau tu bkn available lg.ada yg pny sda.”bilang c judin yg baru kluar dari dapur smbil bwa gelas isi air nescafe.terus dia ddk dkt dur smbil tinguk runningman tv9.

“judin,sya ni brtunang ats kertas sja tau.Smpi skg c Faza lgsung tdk contac sya.Sya diam-diam sja.”bilang c hamka.

“Kau pn tdk call dia,mcm mn dia mau call kau.Dia tu prempuan ba hamka.malu la dia klau dia yg call kau dlu.”bilang c barry lg.

“Ba nnti la sya call dia slps kita pigi konvoi tu.”bilang c hamka lg.durg c judin sma c barry tinguk sja c hamka.durg 3urg tinguk sja tu rancangan runningman sambil katawa-katawa sja durg sbb kelucuan durg tinguk tu runningman.C kent pla lmbt balik sbb ada operasi dia ni mlm.
“lmbt juga c kent balik ni?”bilang c barry Tanya sma c judin.blm lg sampat c judin jawab,sda c hamka yg brckp.

“C kent tu dia brdating sbb tu lmbt.”bilang c hamka.

“Aikk bila msa lg c kent ni ada sumandak?”bilang c barry lg hairan dingar yg c hamka cakap.

“Itula kau tdk tau,byk betul tu sumandak dia.”bilang c hamka serius serius lg tu dia brcakap.

“betul ba?”bilang c judin lg mau kompom ckp c hamka.

“Sumandak dia tu a.k.a kwn-kwn krja dia a.k.a  bos dia a.k.a kerani dia a.k.a tukang bersih di pejabat dia a.k.a Argghhhhhh!!!!!”bIlang c hamka teriak blm lg dia hbs cakap kna keroyok dia olh c barry.

“kurg ajor pny kwn.”bilang c barry lg.Brlari ba c hamka terus,apa lg c barry main bubut-bubut la durg di ruang tam utu brpusing-pusing dpn c judin.

“Aduii,kmurang ni arr sakit kpla sya owhhh.”Bilang c judin.judin msuk pigi dapur,dia ambil air kasi msuk dlm botol terus dia pigi dakat durg hamka sma c barry.Habis kna spray olh judin.

“Apa ni judin kau spray kmi pakai air.hbs basah boxer sya.”bilang c barry.

“Hbs basah baju dlm sya.”bilang c hamka.

“bila msa kau pakai bju dlm ni?ninin pn kimpis.”bilang c judin.

“Ehh slh sakap,singlet bay g sya mau ckp.”bilang c hamka.terus katawa durg 3urg.

“Sudahla,pigi la tukar.bgus kita msuk tidur la.mau tunggu c kent mmg tengahmlm ni dia balik.”bilang c judin.terus durg 3urg pn naik msuk bilik masing-masing.

Bersambung………………………..

Tunangku Gadis RaiderWhere stories live. Discover now