Tunangku Gadis Raider

68 4 0
                                    

Tajuk : Tunangku Gadis  Raider
By : Pink Heart
Episode : 7

"Siapa ba kau ni mgakun tunang sya?"bilang c hamka sma tu prempuan.

"Mmg hakikat yg sya ni  tunang kau.mcm mn jga."bilang tu prempuan lg.

"Bila msa lg ni kita brtunang?aduiii binggung sda sya."bilang c hamka lg.

"Cuba kau ingat btl²."bilang tu prempuan lg.

"Barry,Cuba ko tlg perah dlu ni otak sya.tdk ingat lgsung oh sya pnh brtunang sma ni prempuan."bilang c hamka.terus c barry tarik c hamka,dia ambil pisau mau potong tengkorak c hamka..serius lg tu c Barry.

"Uiii..barry gila kau ni."bilang durg c Kent,judin sma c hamidi.

" Uiiii...uiiii mau bunuh kwn kau ini.Gila ka kau ni barry."bilang c hamka terus pukul tgn c Barry. Durg c kent,judin sma c hamidi pn takajut.tu prempuan diam² sja tinguk prangai durg dua c hamka sma c Barry.

"Kau suruh perah otak kau,mn blh perah klau dlm tempurung kpla.bru sya gertak sda kau takut."bilang c barry terus katawa brabis.

"Sya main² sja baitu.serius plak kau."bilang c hamka mgusuk dada sda.

"Nasib sya tiada sakit jantung.klau tdk janda sda c Faza."bilang c hamka lg.

"Eh Budu,bru tunang kmu tu blm kawin.xjanda janda ni arrr.klau kau mati,sya ganti tempt kau la hamka."bilang c barry smbil pigang dagu mbygkan.

"Tukkkk.."kna latuk kpla c Barry olh c hamka pkai botol mineral yg dia pigang.

"Aduiii.."bilang c barry lg.gusuk² kpla dia.

"Kotohhhh..kau pn sundal jga Barry, sma la kmu dua sma c hamka."bilang c Kent.c Barry senyum² sja.

"Kent,ni prempuan akun² tunang sya.klau sya dua bini blh kaitu?"bilang c hamka tiba².

"GI......"blm lg c Kent hbs ckp,tu prempuan cubit sda perut c hamka.c hamka apa lg teriak brabis.nasib jga bising tempt durg tu dgn bunyi motor.klau tdk,rmai la yg tinguk drama durg c hamka.

"Sya ba ni..c Faza."bilang tu prempuan lg.

"Ahhh,tdk sya prcya."bilang c hamka lg.

Terus tu prempuan buka helmet dia.mgurai rambut pnjg dia wrna perang² hitam.trdiam durg smua nmpk.c hamidi sma bini dia sma geng dia tinguk sja.sbb durg xknl c Faza.c barry yg trlmpau ksukaan skli tau tu prempuan c faza.

"Paling manang la kau Faza. sampin ohh kau bwa motor.klh kmi yg jantan ni."bilang c Barry lg.c Kent pigi tutup mulut c barry yg brckp mcm pantat aym tu.c Faza senyum² sja dingar c barry ckp mcm tu.

C hamka tinguk c Faza dgn mata pandangan yg tajam.Mrh sda c hamka sbb dia rsa diri dia kna tipu sda hdp².

Durg c Kent,judin,Barry sma hamidi diam² sja tinguk c hamka.blm prnh durg nmpk c hamka mrh.sllu c hamka happy sja sma kuat mgusik durg.tp kli ni lain btl durg tinguk c hamka.

"Ohhh..kau plak yg sllu limpas laju² d siring tiap pgi.lps tu kau pigi intip² sya pigi sna tnjgung lipat.pura² lg limpas siring sya spya pigi tegur kmu kn.wahhh hebat btl kau Faza."bilang c hamka.gusuk² kpla sda c hamka kbinggungan.

C Faza Cuba kasi jelas sma c hamka tp c hamka mrh trlampau sda.dia tdk mau bg peluang c Faza brckp lgsung.dia timbak lg c Faza.

"Apa kau bilang td Barry,Tunangku Gadis Rider!!!jgn hrp sya blh terima."bilang c hamka lg.Terus c hamka start motor,dia ksi tinggal durg semua d sna.durg semua tdk trckp lg smua trdiam.

"Hamka!!!"c Faza teriak panggil c hamka.tp c hamka tdk pduli lgsung.

"Faza,blm prnh kmi nmpk c hamka tu mrh smpi mcm tu skli.knp kau tipu dia?"bila c judin.

"Bkn niat sya mau tipu dia.mmg sya suka dia btl² ni.sya suka dia msa sya pigi Pjbt Kwsp mau ambil pnyata.sya nmpk dia bru mau kluar mkn tghari.suka btl sya tinguk muka dia trlmpau hensome."bilang c Faza.

"Tdk jga sya sgka blh trjmpa kmu stiap pagi d sna traffic light.tiap pagi sya nmpk c hamka makin brtmbh sya minat sma dia.smpi 1hari tu yg sya trjmpa kmu d sna tnjung lipat,sya btl² mau brknlan dgn dia.sya tdk intip² kmu."bilang c Faza lg.

"Jd,knp blh kau babitkan c hamka brtunang klau btl kau tdk tipu dia." bilang c kent lg.c kent ni  perangai dia ada matang ckit dr durg c judin,Barry sma c hamka.mcm Abg² sda c kent ni di antara durg 4urg.

"Msa sya blik rmh,sya nmpk rmai urg d rmh.skli sya msuk,bliau sya ckp sepupu sya mau merisik terus brtunang sma sya.mn sya mau,sya ckpla yg sya ni ada boyfriend sda.itu yg bliau sya srh c hamka dtg."bilang c Faza lg pnjg lebar dia pny pnerangan.

"Prkara mau jd,kita tdk blh jga mau jgka.sya rsa sya tau c hamka pigi mn."bilang c Kent.

Terus durg smua tiada mood sda mau join tu konvoi.smua pigi bubut c hamka trmasuk geng durg c hamidi.brgerak la ni  durg kluar dr tu group rider.Durg meluncur laju menuju balik ke arh k.kinabalu mbubut c hamka.

Bersambung........

Tunangku Gadis RaiderWhere stories live. Discover now