Tunangku Gadis raider

63 4 0
                                    

Tajuk : Tunangku Gadis Raider
By : Pink Heart
Episode : 11

"Tukkk..Tukkk."Pintu bilik diketuk olh Afzan.C hamka hairan tgk abgnya mgetuk pintu bilik Faza.

"Abg afzan,knp ketuk pintu bilik tunang hamka tu?"bilang c hamka mnanya abgnya c afzan.

"Jgn sibuk."bilang afzan lg mrh.

"Ehh,mn bulih tdk sibuk.itu tunang sya."bilang c hamka lg mau pns sda dia dingar c afzan mrh².

"Tunang kau?!!!dia ni tunang aku.kmi sma² krja d jepun."bilang c afzan lg.

"Agak² la Abg afzan mau mnipu.tu tunang sya Faza nmanya.slh org Abg afzan ni."bilang c hamka lg.c afzan mau mgamuk sda terus dia tarik bju c hamka.

"Rupanya kau yg rampas Fiza drpd aku.setahun fiza mghilangkn diri.kbr berita pn lgsung tiada.rupanya kau yg mgacau hubungan kmi!!!"teriak c afzan dpn muka c hamka.

"Dia Faza bkn Fiza..jgn mau tduh² sja smbrgan.ada jga aku tumbuk muka mu ni  Abg oiii!"bilang c hamka lg geram sda dia mau mnumbuk c afzan.

Ngam dadi c hamka dtg balik pigi rmh sbb trtinggal dmpet dia.trdgr la ni bising² di ats.skli dadi dia msuk nmpk durg Kent subuk² dr bwh tangga.mami c hamka brlari sda naik pigi ats jd hairanla dadi c hamka ni.

"Ada apa ni bising²?"bilang dadi c hamka tny durg c Kent.

"Tdk tau Pkcik,td kmi tidur.dgr bising² terus trbangun kmi. tdk tau apa yg durg c hamka gaduhkn."bilang c Kent.dgr sja c Kent ckp mcm tu,terus dadi c hamka naik pigi ats.

"Afzan,hamka knp kmu ani brkelahi?"bilang Mami c hamka tny dgn durg dua.

"Abg ani ba mami,d tduhnya diri rampas tunangnya.bila msa lg ia ni  brtunang?ia ckp c Faza atu tunangnya.mrh tah aku tarus."bilang c hamka lg.

"Adihh afzan bila lg kau ani brtunang?"bilang mami durg dua tnya c afzan.Afzan terus kasi lps x hamka.dia diam tdk mjwb prtnyaan mami dia.dtg dadi dia dr bwh.

"Knp lg kmu dua ni?Cuba bgtau dlu apakn sbnrnya sdg brlaku ni."bilang dadi c hamka khairanan.

"Ni Abg tduh hamka rampas tunangnya knon.enth bila ia brtunang pn inda tau." bilang c hamka lg.

"Afzan,tunang apa ni?bila msa lg kmu tu brtunang?mgpa kmu sllu buat kputusan mblkgkn indung?suka buat kputusan sndri."bilang dadi c hamka lg mrh² sda.

Afzan diam,dia yakin gadis yg dia nmpk tu Fiza.

"Tunang c hamka tu tunang Afzan dadi.Inda mgkn afzan silap org."bilang c afzan lg.

Dadi sma mami durg prpandangan antara 1 sma lain.

Faza yg dlm bilik brkurung akhirnya kluar.

"Sya bukan Fiza,nma sya Faza.Fiza tu kakak kembar sya."bilang c Faza.takajut durg c hamka dingar lebih² lg c afzan.dia tdk prcya apa yg gadis tu ckp.

"Mustahil,kmu Fiza bkn Faza."bilang c afzan lg.terus dia mau peluk c Faza.cpt² c hamka halang.

"Abg afzan,jgn buat perangai."bilang c hamka bg warning.

"Afzan,kmu ni inda waras Kali.jgn brani kmu kn sentuh tunang c hamka tu."bilang dadi c hamka lg.c afzan tdk mau dingar ckp dadi dia. dia tolak c hamka pigi dinding.blm smpt c Afzan mau peluk kna tampar muka dia olh dadi durg.afzan trduduk menahan sakit.

"Abg Afzan,fiza sda tiada.dia kmlgan 5bln lps di johor.msa tu kmi tdk tau pn yg dia sda blik Malaysia.tau² kmi kna call olh hospital d johor utk mengecam dan menuntut mayat." bilang c faza Cuba utk kasi terang keadaan sbnr.c afzan takajut mcm tdk prcya.

"Kmi pn mula² tdk mau prcya tp bila bpa balik bwa mayat Kak Fiza..bru kmi prcya.kmi tdk tau pn yg Kak Fiza sda brtunang.yg kmi tahu Kak fiza tu sda brcerai." bilang c faza lg.c afzan takajut dingar yg c fiza tu janda.

"Sya tk prcya Fiza janda!" bilang c afzan.

"Betul,Kak fiza janda. branak 1.tp ank dia bks suami dia yg jga."bilang c faza lg.

Afzan tunduk tinguk lantai sambil gusuk muka dia.dia malu dgn faza,hamka Dan orgtua dia.kerna tindakan buduh dia sda buat dia sma hamka brselisih faham.

Afzan cerita dr A smpi Z smuanya psl prtunangan dia.bru la c hamka,faza sma mami dadi durg phm.

Afzan mnta maaf dgn c hamka dan c Faza.bkn niat dia mau cri gaduh.cuma dia takajut sja nmpk muka c faza mcm c fiza.

Afzan jga tdk slhkan fiza sembunyikan status dia.prkara mau jd,afzan terima dgn redha.Afzan mminta maaf dgn c faza ats prbuatan dia td. spttnya dia selidik dlu. Afzan rsa myesal.

C hamka tdk slhkn c afzan sbb dia sndri pn tdk mnyangka yg Faza tu Adk kmbr kpd bekas tunang abgnya afzan.

Faza anggukkn kpla sja tnda dia sda maafkan afzan.terus mami c hamka brckp.

"Ba sda tah.mari tah kitani ke bwh srapan.ksian kwn² mu bth mnunggu." bilang mami c hamka.

Durg pn turun,dadi c hamka tdk join durg sbb kejar masa mau pigi papar.Dia ambil dompet terus jln.

C hamka tinguk durg c Barry tunggang² sda d kusyen sbb klaparan.c hamka katawa sja nmpk.

"Pak Barry jom sarapan."bilang c hamka.terus c barry brlompat brlari msuk dpur.takajut durg c kent tinguk prangai c barry mcm bdk².katawa sja durg smua tinguk c Barry.

Bersambung.....

Tunangku Gadis RaiderWhere stories live. Discover now