Tunangku Gadis Raider

65 4 0
                                    

Tajuk : Tunangku Gadis Raider
By : Pink Heart
Episode : 10

"knp tampar muka sya?"bilang c hamka menanya sma c Faza.

"Ada nyamuk tadi sbb tu sya tampar.Lagi pn ngam sya sakit hati,tu sbb sya tampar kuat sikit."bilang c Faza sambil lap airmata dia.

"klau betul pun nyamuk bagi warning la dlu.mau pitam sya terus takajut."bilang c
hamka lagi sambil gusuk-gusuk tu pipi dia.c Faza diam-diam sja dingar c hamka brckp.

"sya mau balik."bilang c Faza lagi tiba-tiba.

"Ehh,lewat sda ni jgnla balik.mami srh tidur sni."bilang c hamka lagi.

"Kita sda putus,mn blh lagi sya stay di rmh mami kau."bilang c Faza lgi.

"Sya jait pakai benang kasi sambung."bilang c hamka lagi.trkatawa c Faza dingar.

"mn blh smbung smbarangan klau sda putus ni hamka.kau yg mau sangat putus,tp kau jga yg mau mnta sambung balik.wlupn sya *Gadis Raider*?"bilang c Faza lagi.

"Baby,itu tdk penting.skg baby mau ka tdk kita tunang balik?hebat ba gelaran *tunangku gadis raider* "bilang c hamka lagi.c Faza takajut c hamka panggil dia "baby".tp dia gmbira yg c hamka blh terima dia sbgai gadis raider.

"Baby?"bilang c Faza lagi.

"iyala baby.tkkan mami?jd mami sya tu mau letak mna?"bilang c Hamka lg kasi biut bibir dia tunjuk pigi rmh.skli c hamka tinguk d luar rmh ni ramai sda durg brtinguk durg d laman rmh.

"Aikkk,buat apa kalian smua kluar?"bilang c hamka sma durg c barry.

"Lagi nonton sinetron pak hamka..wah hebat ya.ngak payah nonton di Tv.nengok live lagi syok."bilang c barry brckp bhsa Indonesia.durg yg lain katawa brabis sda dingar c barry ckp Indonesia.

"Wahh pak barry,lancer bangat bhasanya."bilang c hamka lagi.blm smpt c barry mau jwb sda dadi c hamka potong.

"Pak hamka,bawa ceweknya msuk skg.ada yg mau dibicarakan."bilang dadi c hamka lagi brckp bhsa Indonesia jga.

"Wah Dadi,sejak kapan ckp Indonesia?"bilang c hamka lagi.
"Sejak kmu dua ckp indon.sda,jgn byk ckp.msuk skg bwa c Faza tu."bilang dadi c hamka lagi.c hamka pn bawa la c Faza msuk.yg lain pn ikut jga msuk mau myibuk.

C hamka sma c Faza ddk sma-sma menghadap dadi sma mami dia.durg c kent,barry ,judin,hamidi sma geng dia ddk jauh sikit d ats lantai jadi pendengar sja.

"jadi kmu dua ni mcm?mau teruskn atau putus?"bilang dadi c hamka mnanya durg c hamka sma c Faza.

"teruskn la dadi."bilang c hamka lagi.c Faza diam sja tdk brckp sbb malu sda.

"ba klau mcm tu,nnti hjg bln kita pigi jmpa kluarga c Faza mau kasi tetap tarikh kawin kmu."bilang dadi c hamka lagi.c hamka apa lagi terus berdiri menari tarian gangam style.dadi sma mami c hamka giling kpla sja tinguk perangai c hamka.

umur sda 25thn mcm budak-budak sja tu perangai.c Faza senyum-senyum saja tinguk c hamka mnari-nari sma c barry.barry nip n sma sja mcm c hamka 1kpla.

"mcm mn la durg ni klau tmpt krja ni?"bilang mami c hamka lagi.

"Babu,klau tmpt krja kmi serius mn blh main-main."bilang c barry lagi terus durg smua ketawa.durg smua brmlm di rmh mami dadi c hamka.mmg bestla stay di kampung c hamka tu.biarpn xla kmpg sangat tp,blh jga kasi relax utak.durg c kent,barry,judin,sma geng c hamidi semua tidur brkumpul d ruang tamu termasuk c hamka.Hamidi sma bini dia tidur dlm bilik tingkat bwh sja.c Faza plak tidur di bilik ats. Mlm tu nyenyak betul durg semua tidur.
Pagi-pagi lagi c hamka dingar bising-bising d dapur.Dia tinguk jam sda pukul7.30 pagi.c hamka tinguk durg yg lain msh lg tidur brdengkur mgkn panatan kali.c hamka kasi biar sja durg tidur terus dia pigi dapur.smpi d dapur dia nmpk ni 1lelaki sdg ddk di mmeja mkn sambil brcerita sma mami.

"mcm knl."bilang c hamka dlm hati.skli tu lelaki tinguk c hamka,cpt-cpt c hamka brlari naik pigi ats mau msuk pigi bilik.tu lelaki terus bubut c hamka naik.

"Hamka!!!"bilang tu lelaki teriak-teriak.

"tidak!!!dadi tolong!"bilang c hamka lagi.yg membubut dia ni abg nya c Afzan yg baru balik dari Jepun.

"Tiada dadi,dadi kluar sda td jln pigi papar.mn kau mau lari?"bilang tu lelaki lg.

"Mami,tlg hamka!abg Afzan ni mau keroyok hamka."bilang c hamka lg.durg smua yg sdg tidur trbangun dingar c hamka teriak-teriak.

"Ya Allah Afzan..jgn di usuk c hamka tu."bilang mami c hamka teriak dari bwh tangga.

"Mau kawin sda kn,ba kasi dlu abg geletek kau."bilang c Afzan.

"Tdk mauuu!!!pigi balik jepunla arigato kozaimas sushi mas ikn mas smuala emas."bilang c hamka lg main hentam sja dia ckp jepun.

"kpla otak kau ikn emas."bilang Afzan lagi katawa-katawa dingar c hamka ckp yg bkn-bkn.Terus tiba-tiba c Faza kluar dr bilik mau tinguk apa yg bising-bising d luar tu.Sklinya trnampak la c Afzan dgn c Faza.Takajut c Afzan nmpk muka c Faza.

"Fiza sayang!"bilang c Afzan.c hamka trbrhnti brlari skli dia dingar c Afzan panggil c Faza sayang.c Faza lagi hairan dingar.

"siapa Fiza?"bilang c hamka..terus c Afzan mau pigi peluk c Faza.c Faza terus berlari msuk bilik sbb takut.

"Tukkk tukkk."Pintu bilik di ketuk olh Afzan.

"Fiza...."bilang c Afzan.

Bersambung.........................

Tunangku Gadis RaiderWhere stories live. Discover now