Hollow del 2.

469 12 3
                                    

~nutid~(utspelar sig fortfarande på finska men översatt)

Det ringde på telefonen. Jag for upp ur sängen och snubblade över ett par trasiga gamla inneskor. Jag hade sovit i pappas rum sen olyckan. Imorgon ska jag flytta till mamma som bor i Sverige. Flyget jag ska åka med går först till Stockholm sen till Malmö där jag ska bo. Jag fick tag på telefonen och svarade.

-Ja hallå det är Isabelle.

-Hej det är Birgette från BUP.

-Heeej... Sa jag lite tyst.

-Jag hämtar dig imorgon vid 15.00 och lämnar dig vid flyplatsen då.

-Okej hejdå.

-Hejdå.

Långt samtal... Jag gick och packade det sista som jag inte packat än. Imorgon rensar dom ut huset och slänger allt som jag inte vill behålla. Sen ska dom sälja det. En tår rann ner från min kind och jag torkade bort den snabbt.

~Nästa dag~

Birgitte kom precis som hon hade bestämt exakt 15.00. Jag packade in mina väskor i bagaget och satte mig i framsätet.

-Hej sa hon och log.

-Hej sa jag och spände mig,

-Är du nervös?

Jag nickade och hon började köra. Hela resan till flygplatsen var ganska stel.

På flygplatsen sa hon hejdå och kramade mig.

-Sköt om dig nu. Sa hon.

Jag vinkade och gick igenom säkerthetskontrollen.

~I Malmö~(svenska).

-Ja nu ska vi strax landa i Malmö så var snälla och spänn fast era säkerthetsbälten.

Jag vaknade med ett ryck och kollade ut genom fönstret. Allt var helt annorlunda jämfört med Finland. Jag blev samtidigt nervös eftersom jag inte hade sett "mamma" på flera år och kommer inte ihåg hur hon ser ut. Men hon kommer nog ihåg mig.

Det visade sig att jag hade rätt. Mamma sprang fram mot mig och kramade mig hårt.

-Isabelle! Det var längesen skojade hon.

-Mm.

Jag log och hon tog mitt bagage. Vi satte oss i bilen och började köra till mitt nya hem.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoppas ni gillar det och kommentera för mer!:)

Råkade göra lite fel så det är en berättelse som ligger uppe men den ska ni inte läsa. Jag är nämligen inne på hemsidan för appen bara kraschar när jag ska skriva där:)

Hollow (swedish)Where stories live. Discover now