Hollow del 17.

273 9 0
                                    

~Ogges perspektiv~

På morgonen när Felix vaknade hade han påsar under ögonen och hans lgon var rödgråtna. Han hade antagligen gråtit sig genom natten.

"-Kom igen ryck upp dig!" Sa Kat.

"-Mm... Det är svårt..." Sa han dystert.

Vi gick och klädde på oss och packade ner det sista. Sen gick vi ner för att checka ut.

Felix gick dystert och sa ingenting under tågresan. Vi var tvugna att åka tåg till Köpenhamns flygplats för att ta flyg därifrån.

När vi var framme lämnade vi in vårt bagage men Daff vägrade lämna in sin stora tunga resväska.

"-Daff vafan? Varför kan du inte lämna in den?" Frågade jag.

"-Nej jag vill inte." Sa han bestämt.

"-Annars tvivlar vi ju på att du smugglar droger...." Sa Oscar.

Daff gav oss en blick men sen gick han med på det.

"-Jaja okej då..."

"-Men hörni Mickis har något att berätta för er tre som inte vet det...." Sa Kat.

Daff lös upp i ett leende och log mot Mickis som såg besvärad ut.

"-Jo det är så att jag är gravid... I andre månaden så jag kan flyga..." Sa hon och tittade ner.

Jag, Oscar och Omar tittade på varandra förvånat. Sen sken alla upp.

"-Men vad kul! Vem är pappan?" Frågade Omar.

"-Jag!" Sa Daff.

Jag, Oscar och Omar tittade på varandra igen men denna gången tittade vi förskräckt på varandra.

"-Är det... Är det sant?" Stammade jag fram.

Daff nickade stolt men Mickis såg ut som hon skulle dö.

"-Var det meningen?" Frågade Oscar.

"-Nej jag och Daff blev fulla och ni vet hur man blir när man är full..." Sa Mickis.

"-Nej men hörni planet går om en timme vi måste gå igenom säkerhetskontrollen!" Sa Felix som nu hade blivit piggare.

Vi gick mot säkerhetskontrollen och försäkrade oss om att Daff inte hade något olämpligt på sig. Men vid säkerhetskontrollen stod det massa Foooers med skyltar och dom skrek högt.

Vakterna var tvugna att föra bort dom tills vi hade gått igenom. Men efter det gjorde vi hjärtan av våra händer och vinkade mot dom. Då skrek dom ännu högre. Planet skulle gå om en halvtimme så vi gick lite i affärer. Plötsligt var det dags att gå ombord. Jag satt brevid Omar, Felix brevid Oscar, Kat brevid Mickis och Daff satt ensam.

När vi hade spänt fast oss började en röst prata men jag lyssnade inte eftersom jag somnade direkt.

~Ann-Britts perspektiv~

Isabelle kom hem helt förstörd och rödgråten. Först trodde jag att hon och Felix hade gjort slut men sen kom jag på att Felix hade berättat för mig att han skulle tillbaka till Stockholm. Jag gick upp till hennes rum där hon log och sov fortfarande fast klockan var tio på morgonen.

"-Isabelle gumman nu får du ta och gå upp klockan är tio." Sa jag och gick in.

Hon låg under sitt täcke och jämrade sig.

"-Jag vill inte... Kan jag inte bara ligga här resten av livet?" Sa hon.

"-Nä bara för att du inte kommer träffa han på ett tag betyder det inte att världen går under." Sa jag.

"-Jooooo." Sa hon och drog ner täcket.

"-Du jag har gjort pannkakor till frukost. Kom ner nu!" Sa jag och gick ner.

Efter ett tag kom hon ner med sin morgonrock och inneskor på sig.

"-Skolan börjar om en vecka. Och nu när du börjar nian vill jag att du skärper dig riktigt ordentligt och inget slarv." Sa jag.

"-Nej jag vet. Jag är inte den som brukar slarva." Sa hon.

Vi åt under tystnad när plötsligt Isabelle spottade ut sin mjölk över hela bordet.

"-Vad var det där lönt för?" Frågade jag surt.

"-Titta..." Sa hon och gapade.

På mobilen hade hon tagit upp en tidning på nätet och där stod det en artikel om henne:

"Isabelle Korhonen 15 år var i helgen förband åt The Fooo tillsammans med Isac Elliot. Isabelle sjöng två låtar av The Fooo som hette King Of The Radio och 97 Ways. Hon slog igenom stort och fick The Fooos galna fans att skrika högt. Vi intervjuade en maneger från ett annat företag och han säger så här: "-Isabelle Korhonen har en mycket ljus framtid. Jag funderar på att kontakta henne och erbjuda henne en plats hos en sångpedagog som bla. har jobbat med Lady Gaga och Justin Bieber. Ifall hon börjar där börjar hon även samarbeta med mitt företag som har jobbat med kändisar över hela världen. Jag hoppas hon tackar ja." Framtiden kan alltså se mycket ljus ut. Vi intervjuade även några som var på konserten:

"-Isabelle var grym hon sjöng bra och var väldigt vacker! Hon är min största förebild!"

Sen var artiklen slut. Isabelle satt där och log mot mig och jag log tillbaka.

"-Men gud vad kul! Då är det väl bara att invänta ett samtal." Sa jag.

"-ÅHH GUD JAG MÅSTE RINGA FELIX!" Skrek hon och tog sin mobil och sprang upp för trappan.

Jag skakade på huvudet och började plocka in disken i diskmaskinen. Men när jag böjde mig ner värkte det till i magen. Så hade jag inte känt sen jag var gravid med Isabelle. Det kändes så precis innan jag fick veta att jag var gravid. För en sekund blev jag rädd och sprang till toan och letade efter ett graviditetstest. Jag hittade det och satte mig ner på toan. När jag var klar tittade jag på det....

"-Åh nej...." Sa jag för mig själv.

Hollow (swedish)Where stories live. Discover now