Hollow del 30.

136 8 3
                                    

-Julafton-

~Michaelas perspektiv~

Att fira jul med Felix, Isabelle och deras familjer var verkligen superroligt! Jag och Daff bestämde oss för att komma lite tidigare. Så vi satte oss i bilen påväg till Felix hus med våra odöpta barn.

"-Vi måste döpa dom... Annars måste vi kalla dom för Tjejen och Killen." Skojade Daff.

"-Hahaha." Sa jag sarkastiskt

"-Men vad sägs om Julia Katia Kjellström/Hamilton och Philip Johan Kjellström/Hamilton?" Sa Daff

Jag tittade chockat på honom för det där var det mest uttänkta han någonsin sagt.

"-Kom du på det precis?" Frågade jag förvånat.

"-Ja. Jag tycker att Julia och Philip är fina namn och sen så har det ju två namn från crewet." Sa han och log.

"-Du är helt otrolig." Sa jag och han stannade bilen.

"-Framme!" Sa han.

Jag kysste honom lätt och tog ut Julia och Daff tog Philip. Vi gick mot dörren men hann inte ens knacka förräns Cecilia öppnade dörren.

"-Välkommna!" Utbrast hon och kramade om oss.

"-Tack." Sa jag och log mot henne.

"-Stig på. Ni kan ta av skorna. Vi bjuder på glögg och pepparkakor. Och förstås har vi alkoholfri glögg till den nyblivne mamma." Sa Cecilia snabbt.

Vi tog av oss skorna och gick och hälsa på dom andra. Felix pappa Magnus var här och även hans småsyskon. Hans syskon var lika Felix så att det inte gick att se skillnad ifall dom hade varit trillingar. Felicia, Felix äldsta syskon var också här och hade på sig en söt röd kjol med ett svart linne och en röd kofta.

"-Hej Felicia! Vad kul att se dig!" Sa jag och kramade henne.

"-Ja detsamma. Det var längesedan sist." Sa hon och blinkade.

Jag log och gick till Felix. Han hade svarta byxor och röd tröja. Sen en ful grön slips med massa tomtar på.

"-Min mamma sa att jag skulle ha slipsen..." Sa han när jag gick fram till honom.

"-Den är inte lite diskret." Skojade jag.

"-Haha." Sa han sarkastiskt.

"-Förresten var är Isabelle?" Frågade jag.

"-Hon gör sig i ordning. Tror hon kommer ner snart." Sa han och gick upp för att säga till henne.

Tillslut kom dom ner. Isabelle hade en svart klänning med en silverglittrig rem precis under brösten. Till det hade hon ett par röda ballerinaskor.

"-Wow du ser fantastisk ut." Sa jag.

"-Tack. Du med." Sa hon och log.

Vi stod och prata en stund innan Cecilia avbröt alla.

"-HÖR UPP ALLIHOPA! Maten är redo att serveras så ni kan gå ut i vardagsrummet och sätta er." Sa hon och log.

När vi kom in stod det uppdukat ett stort julbord. Alla åt tills dom nästan sprack.

"-Åh nej tack. Det känns som jag är gravid på nytt efter all mat." Sa jag tredje gången Cecilia erbjöd mig Jansons frestelse.

När alla hade ätit upp gick vi ut till den stora hallen där även granen stod.

Alla öppnade presenter men tillslut var det min tur. I paketet låg det en ring och ett brev. Jag tog upp brevet och läste det högt.

"-Kära Michaela. Vi har känt varandra länge nu. Men det var inte förrän i sommras som vi fick känslor för varandra. Jag älskar dig Michaela Hamilton. Jag vill leva resten av mitt liv med dig. Titta till höger om dig. Så fattar du. Från Daff." Läste jag upp högt.

Jag gjorde som Daff hade skrivit och tittade till höger om mig. Där stod Daff på knä.

"-Åh herregud." Sa jag och slog händerna för munnen.

"-Jag älskar dig Michaela Hamilton. Vill du gifta dig med mig?" Frågade Daff.

Jag började gråta. Allt jag kunde göra va att nicka. Han drog in mig i en lång mysig Daff-kram. Och alla började klappa händer och busvissla. Jag log mot dom. Den som log mest var Isabelle som busvisslade högt.

~Isabelles perspektiv~

Efter Daffs och Michaelas förlovning var det äntligen min tur att öppna min present. Det stod: Till Isabelle från The Fooo och crewet.

"-Undrar vad det kan va...." Sa Felix och peddoblicka mig.

"-Schh inte spoila allt Felix!" Skrattade jag.

Jag slet upp paketet och där i låg det ett USB minne.

"-Jag hämtar din dator." Sa Felix och sprang upp.

Han kom ner efter typ tio sekunder med min laptop och satte den i mitt knä. Jag satte i USB minnet i datorn och satte på filmen som kom upp.

"-Hej Isabelle!" Sa Alla i crewet och killarna.

"-Vi ville att du skulle få en speciell present men vi hittade ingen... Hehe.

Och vi har faktiskt en nu. Blunda och låt Felix leda dig ut i trädgården. Öppna inte ögonen för då händer det hemska saker... Fan vad vi är bad boys idag då... I alla fall. Du ska veta att vi älskar dig Isabelle Korhonen. Felix älskar dig som flickvän men vi älskar dig som vän! You go girl. Juste ja vi shippar Fisabelle...." Sa dom och började skratta.

Jag grät och filmen fortsatte.

"-Hej Isabelle. Killarna lät mig inte få en syl i vädret så jag bestämde mig för att göra en egen video." Det var Kat som pratade.

"-Jag saknar dig fruktansvärt mycket. Och synd att jag inte kunde få se ditt face när du ser överraskningen... Du kommer inte fatta det. Heheheheh.... Men i alla fall. Jag älskar dig och vi ses snart." Sa hon och filmen avslutades.

"-Så hur var den?" Frågade Felix.

"-JAG ÄLSKAR DEN!" Utbrast jag och torkade bort massa tårar.

"-Kom med mig här..." Sa Felix och peddoblicka mig

Han knöt fast en ögonbindel runt mina ögon och ledde ut mig i kylan.

"-Varför sa du inte att vi skulle gå ut?" Frågade jag.

"-Schh... Vi är framme." Sa han och slet av mig ögonbindeln.

"-ÖVERRASKNING!" Skrek alla.

Först såg jag inte vem det var. Men sen såg jag. Det var Oscar, Omar, Ogge, Kat, Resten av crewet, Josefine och Emelie.

"-Vafan gör ni här?!" Utbrast jag och började gråta.

"-Firar jul med vår vän." Sa Kat och log.

Alla drog in mig i en stor gruppkram.

"-Ni är fan inte kloka." Snyftade jag.

"-Men det är inte allt." Sa Oscar hemlighetsfullt.

"-Vad?" Frågade jag nyfiket.

"-Kom med här." Sa Felix.

Han ledde mig till framsidan av huset. Men där stod... Nä det kan omöjligt vara...

"-PAPPA?!" Utbrast jag.

-The End-

Hollow (swedish)حيث تعيش القصص. اكتشف الآن