Hollow del 18.

254 10 2
                                    

~Felix perspektiv~

När planet hade landat i Arlanda gick vi och tog vårt bagage direkt. Tyvärr var vi tvugna att gå med vakter eftersom det stod massa Foooers på flygplatsen.

Min mamma stod där vakterna hade fört oss. Hon hoppade på mig direkt och kramade mig länge.

"-Åh vad jag saknat dig!" Utbrast hon.

"-Mamma du stryper mig..." Sa jag.

"-Oj förlåt... Har det gått bra?" Frågade hon.

"-Ja! Allt var toppen och Felix träffade en ny tjej hon fick vara förband..." Sa Omar som babblade på.

"-Vänta va? Felix ny tjej?" Sa mamma.

"-Jo hehe... Jag träffade en tjej där nere. Men tyvärr bor hon i Malmö så vi kan bara ses på loven..." Sa jag.

Mamma sken upp i ett leende.

"-Men gud vad kul! Du får berätta allt om henne sen! Men säg hejdå till Omar för han ska ju vidare." Sa mamma.

Vi gick och kramade honom precis som vi gjorde på scenen. Sen gick han iväg till hans plan som skulle gå till Göteborg.

Ogge och Oscar fick åka med Daff för Kat och Mickis vågade inte. Vi skulle mötas vid studion sa vi.

Kat och Mickis satt och viskade en massa där bak och sen fnittrade dom hysteriskt.

"-Vad är det som är så kul?" Frågade jag.

"-Äh inget..." Fnissade Kat.

"-Jo förresten mamma.... Mickis har något att berätta...." Sa jag och Kat gav mig en blick som sa: Det där sa du just inte.

"-Jasså vadå?" Sa mamma.

"-Jooo.... Ehm jag är typ gravid..." Sa Mickis och Kat bröt ut i skratt.

"-Vafan?" Sa jag.

"-Jo det lät så roligt... Hon bara: Jag är typ gravid. Man kan inte vara typ gravid..." Sa Kat och skrattade högt.

"-Men vad kul! Vem är pappan?" Sa mamma glatt.

"-Ehm... Daff..." Sa Mickis och Kat slutade skratta och fick ett allvarligt ansikte.

Mamma bromsade så snabbt så att nästan luftkudden kom ut.

"-Vad sa du?" Sa hon och började köra igen.

Och Mickis berättade hela historian om henne och Daff...

"-Ska du behålla det?" Sa mamma när hon var klar.

"-Daff kommer mörda mig ifall jag inte behåller det men asså jag vill ändå behålla det men samtidigt inte för jag vet att det kommer nog likna Daff..." Sa Mickis.

Mamma nickade fundersamt och fortsatte köra.

Mina tankar avbröts när min mobil ringde. Det stod älskling på skärmen och en bild på Isabelle.

"-Hej finis" svarade jag.

"-Hej hej!" Svarade Isabelle med sin söta röst.

"-Varför ringde du då?" Frågade jag med en barnslig röst som fick Kat att skratta hysteriskt.

"-Jo det stod i tidningen att jag typ har en ljus framtid.... Asså jag kan skicka länken till dig! Men vem är det som skrattar?" Frågade hon.

"-Kat... Hon tog typ sånna åksjuke tabletter och nu är hon helt hysterisk..." Sa jag och det fick Kat att skratta ännu mer...

Hollow (swedish)Where stories live. Discover now