Mitt nya hem var verkligen fantasktiskt. Rummet jag fick var stort och vitt. Och även en walk in closet. Mamma gjorde verkligen allt för att jag ska trivas.
-Isabelle det är dags för kvällsmat! Mamma hade nog verkligen ansträngt sig med maten...
-Kommer om en sekund!.
I köket luktade ljuvligt. Jag vet intw vad det var som stod på bordet men det var köttfärs massa grönsaker och något bröd.
-Vad kallas maträtten?
-Tacos! Alla svenskar äter det. Och särskilt på Lördagar eller Fredagar. Svarade hon och åt.
Vi tog upp mat men jag fattade inte vad hon gjorde med sin mat. Hon la det i brödet och vek det. Jag kunde inte undvika att stirra.
-Ska jag visa dig? För jag gissar att det inte fanns mat i Finland. Sa hon och log.
-Nä bara kött och potatis. Sa jag och log
Hon vek ihop min såkallade tacos och jag högg i.
-MMMM gud vad gott!
-Ja visst är det!
När vi hade ätit upp så dukade jag och Mamma undan all mat. Och sen dukade mamma fram chips och godis. Vi satte oss framför teven och godiset smakade precis som tacosen: Ljuvligt!
-Du mamma? Jag märkte att hon ryckte till och antog att hon inte hade blivit kallad för mamma på ett tag, men jag visste ju inte hennes namn.
-Ja vad är det lilla gumman? sa hon och log.
-Vilken skola ska jag gå på?
-Det behöver du inte oroa dig för! Det är ju sommarlov!
När vi hade ätit upp allt godis sa jag godnatt och gick upp till mitt rum. Jag la mig i sängen och tittade upp i taket.
Jag har det väldigt bra tänkte jag innan jag somnade.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Förlåt för att jag inte har skrivit något men har pluggat inför prov och sånt. Och idag så fick jag biljetter till Helsingborg konserten! Och jag lovar Felix kommer med i bilden snart;)
ВЫ ЧИТАЕТЕ
Hollow (swedish)
ФанфикHollow. Isabelle är 15 år och bor i Malmö med hennes mamma. Hon har bott i Finland med hennes pappa i tolv år men han dör i en bilolycka och Isabelle är tvungen att flytta till sin mamma som hon inte har träffat sen hon var ett år. I Malmö träffar...