Hollow del 6.

408 11 0
                                    

~Isabelles perspektiv~

Jag vaknade av att solen lös i mina ögon. Visst ja jag hade glömt dra ner persienen. Brevid mig låg mammas katt Hildur. En svart katt med vita tassar och öron. Jag rörde mig försiktigt när jag klev upp ur sängen för att inte väcka henne. Dörren var stängd till mammas rum så jag antog att hon sov. Jag gick in i badrummet och hoppade in i duschen. Samtidigt som vattnet rann mer för min kropp tänkte jag tillbaka till Finland, inte bara på Pappa utan också på hur jag blev mobbad och vad jag blev kallas för. "Horunge", "fitta", "tönt", "du är så jävla tjock" var dom "komplimanger" jag fick. Tårarna samlades i mina ögon och jag lät dom rinna. Ingen kunde ju ändå se dom eftersom jag duschade. Jag tittade ner på mina armar och kände på ärren. Skulle jag börja? Handdukarna låg precis brevid duschen så jag tog en och hoppade ut ur duschen och torkade mig. Jag kände hur det högg till i magen. Mensvärk... Mina trosor på golvet var röda, egentligen svarta men efter mensen var dom röda. Förtvivlat letade jag efter bindor eller tamponger.

"-Gumman vad letar du efter?" Oj det var mamma.

"-Ehh... Jag fick typ mens nyss."

"-Jaha det ligger i den tredje lådan till vänster. Alvedonen också!"

"-Tack!"

Jag öppnade den tredje lådan och där låg bindor och tamponger. Även alvedon. Jag tog en tampong och en tablett. Precis bredvid låg där rakblad till en rakhyvel. Dom bara låg där såg så frestande ut. Jag tog dom i handen och fingrade lite på dom. Tillslut satt jag mig ner på golvet och skar en liten skråma på armen. Allt kändes så mycket bättre. Jag la tillbaka det och tog med mig tamponge och tabletten till mitt rum.

~Felix perspektiv~

Händelsen igår förändrade hela konserten. Vi var tvugna att flytta den till Lördagen istället för idag. Kat och Mickis var tvugna att åka till ett vårdhem eftersom dom var så omskakade. Men dom skulle komma tillbaka på Måndag. Omars mamma kom ända från Göteborg för att trösta Omar. Ogge och Oscar var lite omskakade men dom mådde ändå bra. Vid frukosten satt Omar helt tyst och rörde knappt sin mat.

Efter frukosten gick vi till arenan eftersom vi skulle träna. Vi körde igenom låtarna vi skulle ha. Som Build A Girl, King Of The Radio, Ex Factor, Dumbstruck, Whitstle och fler. Omar var deppig hela tiden men gjorde ändå sitt bästa.

"-Bra jobbat idag grabbar." Sa Oscar.

"-Riktigt grymt." Sa Ogge.

"-Kom igen Omar ryck upp dig lite nu va? Lägg allt bakom dig. Skit i Daff och ha kul!" Sa jag till ett försök att få Omar på bättre humör.

"-Ska försöka. Men det är ganska svårt." Svarade Omar.

"-Du ska vi gå och köpa godis?" Frågade Oscar.

Ä

"-GODIS?! JAAAAAA" skrek Omar och hoppade runt som en apa.

"-Ska bara ringa ett samtal." Sa jag och tänkte på Isabelle.

"-Vem ska du ringa?" Ogge höjde ena ögonbrynet och jag peddosmiladd mot honom.

"-Nä säg inte att du har träffat en tjej?" Utbrast Omar.

"-Kanske..." Sa jag och peddosmila ännu mer.

Jag gick iväg och tryckte på nummret hon la in. Det gick flera signaler innan hon svarade på sin söta finlandssvenska.

"-Hej det är Isabelle."

"-Hej det är Felix."

"-Heej..." Jag kunde nästan höra henne rodna bakom mobilen.

"-Jag undrade ifall du ville hitta på någonting imorgon?"

"-Ehh visst har ju inga vänner här än så länge."

"-Jag hörde att det finns ett tivoli i Köpenhamn så vi kanske kan åka dit?" Sa jag och log för mig själv.

"-Visst det låter kul! Var ska vi träffas?"

"-Hyllie? Klockan 12?"

"-Ja vi ses då!" Sa hon och la på.

Yes nu har jag en dejt med världens finaste tjej!

Hollow (swedish)Where stories live. Discover now