{Marcus}
Jag kände hur hennes blick borrades in i mig från andra sidan klassrummet.
"Ey du, Thess stirrar på dig" väste Martinus i mitt öra och med en koncentrerad min på pappret framför mig nickade jag åt honom.
"Jag vet" mumlade jag samtidigt som jag försökte göra en rak linje över ritpappret.
"Undra vad som pågår i hennes huvud nu då" sa Martinus när han återgått till det så kallade konstverket som låg på hans bänk.
"Jag vill inte ens veta" svarade jag honom med en suck åt mitt tragiska försök till min raka linje.
Han skrattade till och drog upprepande sin hand över pappret för att få en bra skiss.
"Varför ska du vara så jävla bra på att rita för?" frågade jag bittert och sträckte mig efter mitt vita suddgummi.
"Jag vet inte" svarade han med en axelryckning. "Det är kul"
Tröttsamt drog jag suddgummit mot pappret för att få bort den misslyckade linjen.
"Lektionen är slut nu! Packa ihop era saker så får ni gå sen!" ropade Kristin, bildläraren, ut över salen.
Lättat packade jag ihop mina saker och la den fula målningen i min bildmapp.
"Vad vare för lunch idag?" frågade Martinus på vägen ut.
"Någon äcklig gryta typ" svarade jag med en suck och styrde mina steg mot mitt skåp.
"Som vanligt alltså" suckade han innan han försvann genom korridoren, sökandes efter sitt skåp.
Med mina slappa rörelser låste jag upp min gråa skåpsdörr och la slarvigt in min bildmapp. Jag såg hur en tunn papperslapp seglade mot golvet och med en undrande min böjde jag mig ner efter den. Jag greppade tag om den blanka biten innan jag vände på den för att se om det stod något på andra sidan. Med förskräckt min studerade jag den hackiga handstilen. Lappen måste kommit fel, varit avsedd för någon annan eller, var det bara någon som drev med mig? Hur kan det annars vara mitt namn skrivet på den?
'Du måste akta dig Marcus, dom kommer hitta dig'
---
Heeeejjj:)))) Jag e så taggad på denna boken och hoppas att ni också är det c:
Thesses är då Thess i boken och senare kommer även aliciabacklundd som spelar en annan roll:)
WIHOO HOPPAS NI KOMMER GILLA DENNA LITE "ANNORLUNDA BOKEN"<333
BẠN ĐANG ĐỌC
Unnatural ~ M&M
FanfictionOmslag: @tovagunnarsen --- Jag kan höra ditt hjärta slå, hur ditt blod rusar genom din kropp, hur dina andetag puffas ut mellan dina perfekta läppar. Alla tecken på att du är en levande människa, något som stör mig fruktansvärt mycket. Jag har nämli...