No one POV
Haerin sedang bersiap-siap untuk ke sekolah. Rambutnya memang sesuai dengan gaya pakaian di sekolah.
"Omma!!Haerin keluar dulu!!" Haerin terus keluar dari rumah dan memakai kasut sekolahnya.
"Haerin tunggu jap!" Omma Haerin Puan Jisoo memanggil Haerin dan menghulurkan beg plastik kepada Haerin.
"Emm...apa ni?" Haerin mengangkat tinggi beg plastik tadi.
"Omma ada bungkuskan telur gulung dalam bekas. Omma tak jumpa beg kecik jadi omma bagi plastik tak pa kan?" Terang Puan Jisoo.
"Eo.. Takpa. Gomawo omma! Haerin pergi dulu ye..annyeong!" Haerin terus keluar dari perkarangan rumah mereka.
"Emm.. awal lagi ni.." Haerin melihat kearah jam yang berlilit di tangannya.
Semasa dalam perjalanan ke sekolah Haerin terserempak dengan chingunya.
Haerin berlari anak kearah chingunya.
"Annyeong chingu!" Haerin menerpa belakang chingunya.
"Ya!" Chingunya terkejut oleh kerana perbuatan haerin.
"Kau ni tak boleh ke cakap elok-elok kalau aq sakit jantung macam mana!" Chingunya yang bernama Sorie menengking Haaerin.
"Mianhae.." Haerin menundukkan kepalanya kebawah seperti kesal dengan perbuatannya. Tetapi Haerin kembali tersenyum sambil melihat chingunya Sorie.
Sorie seorang perempuan yang nakal,suka menyakat orang dan banyak cakap. Sorie juga sering di marahi oleh guru dan sering dipanggil datang kebilik pengetua. Walaupun Sorie seorang gadis yang sebegitu perangainya tetapi dia baik terhadap Haerin dan selalu meneman Haerin kemana-mana sahaja. Ada juga orang kata yang Haerin dan Sorie les... tapi mereka bukanlah macam tu. Mereka masih lagi mempunyai akal untuk berfikir yang mana baik dan yang mana jahat. Sorie juga selalu menolong keluarga Haerin. Sorie juga seorang anak kepada usahawan yang berjaya.
"Kau dah kenapa pandang aku macam tu macam kerang busuk." Sorie melihat Haerin dengan aneh.
"Sorie.. kau tak nampak ke aku ni lain?" Haerin menanya sambil menggaru kepala.
"Cantik rambut kau.." Sorie menjawab dengan mudah sambil tersenyum.
"Dekat mana kau potong rambut kau? Aku pun nak potong macam kau jugak lah." Sorie bertanya.
"Aku buat ni pun sebab terpaksa.."
"Terpaksa?" Sorie menanya sambil membuat muka pelik.
"Takda apalah.. jom pergi sekolah." Haerin terus menarik lengan Sorie.
Sampai sahaja di sekolah mata orang ramai hanya tertumpu pada Haerin.
"Haerin kau nampak tak?" Sorie berkata sambil berbisik.
"Nampak apa?" Haerin menyoal.
"Kau tak perasan ke dari tadi orang asyik pandang kau je."
"Yeke?biarlah diorang,mata diorang" Haerin berkata selamba.
"Emm.. betul jugakkan." Sorie mengangguk beberapa kali.
Tiba di persimpangan ke kantin Haerin terserempak dengan sekumpulan lelaki-lelaki handsome. Salah seorang daripada lelaki di dalam group tu amat di kenali oleh Haerin.
"Haerin kau tengok tu handsome kan dia." Sorie mencuit-cuit lengan Haerin tetapi diendahkan oleh Haerin.
Tiba sahaja di kantin mereka menuju ke meja kantin yang selalu diorang duduk.
"Haerin tadi dia tu handsomekan.." Sorie berkata dengan nada teruja.
"Aku dengar dia tu budak baru betul ke? Dan dia sama umur dengan kite kan." Sorie menyambung.
"Oooo.." Haetin berkata perlahan.
"Kenapa dengan kau ni!" Sorie menolak bahu sahabat karibnya.
"Kau tahu tak?" Haerin memandang wajah Sorie dengan penuh ketakutan.
"Tahu apa? Dan kenapa dengan kau ni?"
"Ada seorang laki ni.. dia sekumpulan dengan lelaki yang kau kata handsome tu apa nama dia?"
"Jungkook.." Sorie menyampuk.
"Ye..Jungkook.. kau nampak tak ada seorang lelaki tu dia ada jeling dekat kita..kau nampak tak?"
"Eo..ada..aku tengok dia panang kau semacam je. Dia tu kan anak pengetua Taehyung."
"Shhh!! Jangan cakap kuat-kuat nama dia." Haerin menutup mulut Sorie dengan menggunakan tapak tangannya.
"Dialah penyebab rambut aku rosak.. then omma aku bawak pergi kedai guntin rambut sebab tulah rambyt aku jadi macam ni." Terang Haerin.
"Mwoya!!..tipu!" Sorie merapatkan mukanya dengan muka Haerin.
"Apa nama group diorang?" Sorie bertanya sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal.
"Haishh... BTS.." Haerin berkata perlahan.
"Ooo.. haa..aku geram betul dengan sorang laki ni dia suka cari pasal dengan aku,kau tahu tak!" Sorie menggenggamkan tangannya.
"Biarlah... kau tahu tak waktu kau balik lambat tu aku balik rumah sengsorang lepastu..." Haetin menundukkan kepalanya.
"Lepastu apa?"
Haerin belum sempat menyambung ceritanya bunyi loceng masuk kelas berbunyi.
"Nanti aku sambung lah.." Mereka berdua terus beredar masuk kelas.
SKIP
"Haerin aku tak boleh teman kau balik lah. Hari ni appa aku suruh driver aku ambil lah.. mian.."
"Takpa.." Haerin berhenti kata -katanya setelah matanya tertumpu pada seorang laki yang sedang berdiri di tepi pagar sekolah sambil merenung mereka berdua.
"Emm..Sorie aku pergi dulu.. bye.." Haerin terus pergi dari situ.
"Eh..Hae..." belum sempat Sorie menghabiskan kata-katanya Haerin hilang dari pandangan.
YOU ARE READING
Pshyco Love [K.T.H]
Non-Fiction"Kenapa kau selalu buat aku menangis?" "Kenapa kau selalu sakit kan aku?" "Kenapa kau selalu buli aku?" "Kenapa kau selalu cederakan aku?" HAHAHAHAHAHA "AKU AKAN PASTIKAN KAU MATI DI TANGAN AKU SENDIRI!!! TAEHYUNG!!" Cerita ini mengesahkan seorang l...