C10

25 6 0
                                    

NO ONE POV

"Haerin..." Suara seorang lelaki menyapa Haerin yang berada di dapur.

Haerin terus menoleh kebelakang. Haerin agak terkejut kerana Taehyung memandangnya seperti mahu memakannya.

"Tae..taehyung..." kata Haerin gagap.

"Ngeee..." Taehyung menunjukkan giginya.

"A..awak dah bangun.." tanya Haerin lagi.

"Aku laparlah..." Taehyung tersengih.

"Eo.. saya tengah buat breakfast ni awak tunggu kejap ya.." Taehyung hanya tersenyum. Ia mampu membuat hati Haetin cair.

"Tak nak sandwich.." Taehyunv memuncungkan mulutnya.

"Dah tu awak nak apa?" Tanya Haerin.

"Aku nak salad buah.."

"Emm.. Taehyung.. buah takda.
Yang ada telur dengan roti je." Haerin memandang muka Taehyung dengan muka yang serba-salah.

"Jom!" Tiba-tiba Taehyung menarik Haerin.

°Di kereta°

"Taehyung.. awak ni mabuk lagi ke??" Haerin menyoal Taehyung yang sedang memandu.

"Taklah.." kata Taehyung.

"Dah..tu kenapa awak bawak saya keluar.." tanya Haerin.

"Aku tahu kau boring dekat dalam rumah tu jadi aku  bawaklah kau keluar lagi pun aku dah jemu tengok baju kau yang sama je.. nanti kita beli baju ye.." kata Taehyung sambik matanya memandang sekilas Haerin. Haerin hanya mendiamkan diri. Pipinya dah mula membahang.

Setelah sampai di mall Taehyung terus membawa Haerin ke bahagian makanan dan bahan basah.. *ngeh*

"Ke..kenapa awak bawak saya dekat sini.." Tanya Haerin.

"Malam ni aku nak kau masak" kata Taehyung dengan wajahnya yang nampak risau.

Seusai membeli barang dapur mereka berdua pergi ke bahagian atas bahagian baju.

"Nah pilih lah kau nak baju apa?" Kata Taehyung selamba.

"Awak taknak masuk ke?"

"Kau masuklah.. nanti kalau dah habis kau panggil lah aku. Nanti kalau aku masuk kang.. kau paham-pahamlah. Aku ni lelaki baik.. lelaki budiman kalau aku tengok pakaian bahagian dalam korang ke tak malu. Bukan kau je malu aku pun malu jugak." Kata Taehyung selamba. Haerin terus masuk ke dalam kedai tersebut..

Selepas setengah jam Haerin masuk akhirnya Haerin memanggil Taehyung.

"Taehyung dah siap.."

"Ingatkan kau dah tak ingat jalan keluar dah.." kata Taehyung selamba.

"Hehehe... kita kene pilih pakaian yang betul-betul kita minat barulah puas hati.." Haerin hanya menggarukan kepalanya sambil tersengih.

Selepas pembayaran meteka berdua keluar. Tiba-tiba seseorang menyapa mereka berdua.

"Tae.." suara lelaki menyapa Taehyung. Taehyung terus memandang kebelakang.

"Ji...jin hyung" Kata Taehyung gagap.

"Hai Tae!! Dah lama kita tak jumpa kan.."

"Eo..aa.. haa.." Kata Taehyung yang seperti teragak-agak.

Pshyco Love  [K.T.H] Where stories live. Discover now