C08

35 5 0
                                    

HAERIN POV

Seusai aku mandi aku keluar dari bilik air. Baju yang Taehyung beli ni muat-muat ngan aku pandai di pilih. Tak besar sangat dan tak kecik sangat. Haish!! Kenapa kau puji si phsyco tu.. kau dah giler ke Haerin.. Hmm.. rasa pelik lah.. mana perginya bau hanyir darah dan darah kering kat lantai ni.. takkanlah Taehyung cuci.. dan mana kerusi yang aku kene ikat malam tadi(?) Tadi waktu mandi aku rasa nak nangis sebab bila luka kesan torehan Taehyung malam tadi terkena air rasa macam nak mati.. sakit giler!!

Aku terus menuju ke meja solek yang berada di dalam bilik di mana aku di kurung oleh Taehyung. Sekarang ni mesti dia dekat sekolah. Aku merenung ke cermin di hadapan aku mengelamun tentang nasib malang aku ni. Tiba-tiba pintu di kuak perlahan.

'Krek..'

Aku memandang ke arah pintu dengan pandangan kosong aku.  Aku dah mula bosan. Lantaklah Taehyung nak seksa aku lagi. Tak larat aku nak lawan dah. Apabila pintu terbuka luas terpangpang wajah Taehyung sambil tersenyum sinis. Aku hanya memandang dia dengan pandangan kosong aku.

Dia datang menghampiri aku. Secara tiba-tiba kepala aku tertunduk dengan sendirinya. Maybe aku rasa takut sangat kot. Rasa macam nak menangis pun ada.. 'omma tolong Haerin..'

"Kenapa kau nangis..?" Tiba-tiba Tehyung menyoal aku. Aku memandang dia.

"Ma..mana ada saya nangis.." Jawab ku dengan suara serak basah.

"Kau ni dalam sakit-sakit pun nak tipu orang lagi kan. Dah tu kalau kau tak nak nangis air apa yang ada dekat pipi kau tu? Air liur?" Taehyung menyoal aku dengan muka menyampahnya. Aku terus menundukkan kepala aku. Tanpa aku sedah aku menangis.  Patutlah Taehyung tanya.. Haishh! Pabo Haerin.

"Tengok tangan kau tu.."  Taehyung menarik tangan aku dengan perlahan dan berhati-hati.

"Biar aku balut tangan kau tu." Taehyung menarik tangan aku dan diletakkan ke atas peha dia. Pipi aku mula membahang. Terasa malu pun ada.. hehehe..

Hampir setengah jam tangan aku aku di rawat oleh Taehyung. Tangan aku mula rasa lengah sebab terlalu lama ada dekat peha Taehyung.

Taehyung memandang aku dengan muka bekunya. Aku takut nak bersuara. Dan menundukkan kepala aku.

"Kenapa omma kau ambik appa aku? Kau tak marah ke lelaki lain ambik alih tempat appa kau?" Tiba-tiba Taehyung menyoal aku soalan yang sensitif. Kepala aku yang tertunduk tadi mula memandang Taehyung secara perlahan-lahan. Aku terus menggelengkan kepala tanpa teragak-agak.

Dari riaksi Taehyung aku dapat rasakan yang dia terkejut dengan jawapan aku.

"Kenapa kau geleng kepala?" Taehyung menyoal.

"Aku bersyukur.."

"Bersyukur?" Taehyung memandang aku dengan muka yang tertanya-tanya.

"Aku bersyukur sebab ada orang sudi nak bagi kasih sayang dia dekat kami. Dekat aku dengan omma aku. Aku bersyukur sebab dia anggap aku sebagai anak sendiri dan aku bersyukur dia tak pernah naik tangan kaki dia dekat aku dengan omma aku. Aku bersyukur sangat-sangat sebab dia memberi aku kasih sayang yang banyak. Aku tak pernah rasa kasih sayang seorang bapa kandung aku sejak kecil lagi. Appa kandung aku selalu sangat maki,marah dan pukul omma aku dan aku. Dia tak pernah anggap aku sebagai anak dia." Tiba-tiba air mata meleret ke pipi aku.

"Appa aku selalu marah omma aku. Ada je yang tak kena. Dia selalu bawa perempuan datang rumah kitaorang. Tapi bawa datang jelah tak lebih dari itu tapi ia amat menyakit kan hati aku dengan omma aku. Appa aku selalu maki hamun pukul terajang omma aku... aku benci semua tu. Sampailah satu hari omma dengan appa aku bergaduh besar. Aku takut... aku takut sangat... aku cuba leraikan pergaduhan tu tapi malang.. aku ditolak kasar dengan appa aku. Kepala aku benjol. Sebab kena pintu almari baju. Appa aku pukul dan terus pukul omma aku tanpa berhenti bagi dia tiada erti penat. Habis muka omma aku lebam-lebam lepastu banya darah keluar... aku benci appa aku." Aku berhenti kata-kata. Air mata mengalir makin laju. Betapa sakitnya hati ni bila teringat kenangan lama.

Pshyco Love  [K.T.H] Where stories live. Discover now