Bölüm 2

211 5 0
                                    

      Cinayet

     Ankara, 2012

          Gecenin karanlığında, bir bedenin bir daha nefes alamayacak hale gelişini izlemişti bir genç. Yerde yatan adama ait o bir çift göz, özür diler gibi bakmıştı ona. Bakışlarındaki mahcubiyet, kurşun gibi delip geçmişti gencin zihnini. 

"Soğuk hayatın, soğuk bir gecenin karanlık çarşafı altında bitti! Bu soğuk asfalt üzerinde!" demişti maskeli katil, kurbanına.

      Kurbanın gence bakışı , nedense, ondan çok büyük şeyler beklediğini ifade eder gibiydi. Katiline döndü. İyi dayanıyordu kurşunun acısına. Özellikle de göğsünden acımasızca vurulmuş biri için... Kısık bir sesle "Ben kimim?" diye sordu. Katil duraksadı. Adam devam etti.

"Sana dalkavukluk etmeyen tek kişi, değil mi? Ve de ilk kişi... Çalıp çırpamadığın ilk insan. Sen? Büyük , başarılı..."

     Ayağına bir kurşun yedi. Katil, büyük bir hırsla yanıp tutuşuyor gibiydi. Gecenin sessizliğine ve sağlam sırdaşlığına güvenerek bir el de havaya ateş etti. Şarjör boşalana kadar sıktı havaya... Sahi, gece sağlam bir sırdaş mıydı?

     Yerde yatan adamdan ses çıkmıyordu artık. Göğsünden vurulan biri için fazla bile dayanmıştı...

     Ve duvarın köşesindeki genç, ellerini midesine bastırmış, öylece duruyordu. Neye şahit olmuştu böyle? Zihni adamın vurulma anında takılıp kalmıştı. Kurşunun soğuk ürpertici etkisi sarmıştı onu. Bu etki nedeniyle, sırtına dayanan soğuk metali oldukça geç hissetti.

"Sen... Sen osun" dedi ses dişlerinin arasından.

      Yabancı. Olaya tamamen yabancıydı. Tanık. Her şeyi izlemişti. Masum. Hiçbir suçu yoktu. O an için tüm bu kelimeler doğruydu. Ama sen osun da ne demekti? O kimdi? O an hiçbir şey düşünemiyor, algılayamıyordu? Arkasında konuşup ona bir sürü anlamadığı şeyden bahseden bu adam kimdi? İntikam sözcüğünü duydu... Sonunda dediğini duydu adamın. Bu konuyla alakası  neydi, ne olabilirdi? Ama o andan sonra, zihninin her köşesini kaplayan bu cinayet, onun bir parçası olacaktı. Çünkü ömr-ü hayatının her günü lanet ettiği bu cinayetin tanığıydı.

***

Kelepçeler takıldı gence. Onun olmayan bu cinayet, onun olacaktı. Tek bir neden onun bu suçu üstlenmesine neden olmuştu. Sadece bir neden...

Ta ki bir gün hiç beklemediği bir biçimde , kendisine ait olmayan bu suçtan, bu iftiradan kurtulup özgür kalana kadar... Peki ona ulaşan kimdi? Kimlerdi?


KAYIPHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin