Jennie: aku susah nak percaya..
Jack: memang lah nonsense. First time aku dengar pon agak nonsense. Tapi appa kau ada bagitahu aku. Dia halau kau sebab dia nak kau lari. Jauh dari diorang. Sebab appa kau sendiri tak tahu macam mana nak jauhkan kau dari Mrs. Ji Woo. Actually,dia nampak yang Hani sorokkan rantai Mrs. Ji woo dalam buku kau. Tapi,disebabkan dia nak jauhkan kau dari mereka,dia terpaksa halau kau.
Jennie: appa😭😭
Jack: lepas Chenle mati,sekarang targetnya hanya kau. Mrs. Ji woo tahu yang bila korang takde,Mr. Kim akan lemah. So,lagi cepatlah mereka dapat harta appa kau. Aku rasa diorang tak pernah jumpa abang kau lepas dia keluar rumah 5 tahun lepas for his debut. So,kau kena protect abang kau dan aku kena protect kau.
Jennie terdiam. Susah gila nak percaya ada realiti hidup macam ni.
Jack: dalam file atas meja tu ada bukti bergambar kalau kau nak.
Jennie: maksudnya,Kai oppa dalam bahaya??
Jack:hmm..aku tak sure. Sebab aku rasa diorang tak tahu Kai tu abang kau. Ke kau ada bagitahu??
Jennie: rasanya takde. Aku dah lama tak jumpa Kai.
Jack: sebab tu aku suruh kau percaya aku lebih dari orang lain. Memang gila sebab kita kenal pon baru seminggu lebih tapi,situasi kali ini berbeza. Tugas aku adalah pastikan nyawa anak perempuan Mr. Kim dalam keadaan selamat.
Jennie menghela nafas. Susah dia nak percaya.
Jack: dahla jom tidur. Esok kita nak berdrama lagi.
Jackson menarik tangan Jennie. Jennie baring di atas katil dan Jackson baring di sebelahnya. Lampu di tutup. Jennie cuba melelapkan mata. Tinggal lampu table sebelah Jackson je tak ditutup. Jackson sedang bermain dengan phonenya. Dia menggunakan peranti khas untuk mencari cctv. Nampaknya,patung kepala lelaki di atas almari adalah cctv. Jackson membuat sikit ubah suai agar cctv di dalam bilik dimatikan pada waktu malam. Kemudian dia beralih pada satu lagi application. Dia mengesan sesuatu menggunakan infra merah. Dia angkat phone menghadap pintu. Seperti yang dijangka,ada tiga lembaga sedang berdiri di sebalik dinding. Jackson cepat2 tutup lampu,simpan phone dan dia buka baju. Hanya baju. Dia baring menghadap Jennie. Dia meletakkan tangannya di atas pinggang Jennie. Jennie terkejut. Jackson mendekatkan mulutnya ke telinga Jennie.
Jack: hati2,dalam bilik ni ada cctv. Nak pakai baju dalam bilik air.
Jennie: perlu ke peluk aku??
Jack: perlu. Pura2 tidur cepat.
Mereka berdua berpura pura tidur. Jennie terdengar pintu bilik mereka dibuka dari luar.
Hani: omma,diorang memang dah kahwinlah.
Ty: betul tu. Namja handsome ni macam manalah boleh suka minah ni..test dia teruk
Mrs.: i'm very curious about them. Dah jomlah keluar. Nanti diaorang tersedar.
Hani: yeoja tu kalau dah tidurkan memang mati terus..
Ty: i like that guy.
Mrs: bersainglah dengan Jennie. Dah jom keluar. Hani,tutup pintu perlahan lahan.
Mereka bertiga menapak keluar. Jennie dan Jackson mengeluh.
Jennie: tak sangkanya.
Jack: baru sikit Jennie. Dahlah. Kau tidur. Jangan banyak pikir.
Akhirnya,Jennie tertidur dalam pelukan Jackson. Tertidur sampai bermimpi...
*skip
Jennie dan Jackson bangun serentak. Dua dua berebut bilik air.
Jack: aku dah tak tahan nak masuk tandas!!
Jennie: aku pon. Kau pergilah tandas luar.
Jack: tak sempat dah...
Jennie: mari kita osom. Siapa menang masuk tandas.
Jennie menang dan dia terus masuk ke tandas. Jackson mengetuk pintu.
Jack: palli!!!
Jennie: jangan kacau!!
Jackson kelam kabut. Di sebabkan tak tahan dia terus berlari ke bilik air bawah. Sebaik kosong. Waktu di keluar,Hani menjerit.
Jack: gosh!!Jackson menutup bahagian dadanya dengan tangan.
Hani: pergilah masuk bilik cepat.
Jackson tersengih sambil memecut laju masuk ke dalam bilik. Pintu di tutup. Jennie tersenyum.
Jack: susah betul bila dalam rumah penuh perempuan😣
Jennie: nah baju. Pergilah mandi. Aku nak turun pergi buat breakfast.
*skip
Jennie membuka peti ais. Dia tak tahu nak buat apa. Nak masak apa pon dia tak tahu. Sebab dia tak biasa sarapan.dia menyinsing lengan baju berwarna putih. Tiba tiba ada orang peluk dia dari belakang.
Jennie: oh my gosh!!toleh belakang. Jackson tengah tersenyum.
Jennie: cepat gila kau mandi. Kenapa kau peluk2 nieyh??
Jack: aku bukan berendam. Yelah,nak nampak yang kita kahwin sebab aku memang melting dengan kau..
Jennie: tolonglah. Geli😨
Jack: kau ni,real lah sikit. Ni dah kira okey aku layan kau baik.
Jennie: aku pon perasan. Aku rasa macam nak duduk rumah omma ni je supaya kau tak garang dengan aku dah.
Actually,kesweetan dorang diperhatikan oleh Taeyeon dan Hani.
Ty: menyampah aku tengok.
Hani: dia beruntung sebab namja tu mmg sekshi..
Ty: unnie what??
Hani: i saw his abs tadi. Oh my god,it so adorable.
Ty: i think,i pernah nampak namja tu.
Hani: i want him.
Ty: unnie..tak boleh. I want him too.
Mrs...:apa bising2 ni??tak malu ke??
Hani: omma tengoklah tu..
Mrs: ualls kena fight sendiri for the man. I can't help that.
Hani: omma...
*skip
Jennie dan Jackson makan
YOU ARE READING
Bodyguard for Vampire😅
FanfictionJennie seorang yeoja yang biasa biasa. Dipanggil vampire kerana mukanya yang teramat pucat,lesu. Jackson pula seorang namja yang ditugaskan sebagai bodyguard Jennie. Bodyguard kali ini nampaknya dapat menundukkanKim Jennie atau Vampire. Siapakah seb...