omma

241 16 3
                                    

Jennie: lepas ni kita nak pergi mana pulak??

Jackson: menunding jari ke kedai bertentangan. Wedding photo. Jangan tanya nak buat apa. Dah jom.

Jackson dan Jennie melangkah ke kedai hadapan. Banyak mata mata manusia sedang memerhatikan mereka.

Pekerja 1: ouh tuan. Selamat datang.

Jackson membuat jari telunjuk. Pekerja 1 tersenyum.

Pekerja1 : mianhae. Jemput masuk.

Jackson: kitaorang nak gambar kahwin. Jennie,kau pergi sana kejap. Aku nak pilih set gambar.

Jennie: aku nak tengok jugak!!

Jackson: haish. Blah jelah.

Jennie melangkah laju meninggalkan Jackson. Dia duduk di atas buaian di luar kedai. Dia mengeluarkan telefon bimbitnya.

Jennie: Jimin ni urgent sangat ke?? Banyak kali dia missed call.

Jennie melihat satu mesej dari ommanya.

Omma:
Jennie,omma datang rumah Jennie kenapa takde orang??

Terbeliak mata Jennie. Kenapa tiba tiba datang ni?? Dia masuk ke dalam kedai.

Jackson: baru nak panggil.

Jennie: omma datang rumah tapi takde orang. Macam mana ni??

Jackson: biar je. Kau ikut je plan aku. Jom tangkap gambar.

Jennie dan Jackson buat bermacam macam jenis pose,tapi semuanya ditolak oleh cameraman.

Cameraman: gambar nampak tak naturel. Kena buat sekali lagi nampaknya.

Jennie mengetap bibir. Jackson berbisik kepadanya.

Jackson: kenapa kau nak rosakkan gambar??

Jennie menoleh. Kali ni hidung mereka bertembung. Dalam senyum terpaksa,

Jennie: aku juga??habis kau fikir kau pandai sangatlah pose?? Kau tu yang mencacatkan gambar.

Jackson: eleh,kau tu kan pernah jadi model,tak kan gambar simple pon tak boleh buat??

Jennie: kau cabar aku?? Baik!!

Jennie mengeluarkan seni modelling dia. Jackson pun layankan je. Actually dia dah suruh Pekerja kedai tangkap gambar diaorang secara candid. Cameraman tersenyum puas,

Cameraman: cantik. Gambar cun. Esok siap.

Jackson: terus hantar dekat apartmen aku.

Pekerja 1: okey bos. Settle.

Jackson: dah jom. Kita balik.

Jennie: jomlah. Aku pon dah tak larat.

______________________________________________________________________

Kereta Jackson memasuki rumah agam milik Mrs. Ji woo. Jennie nervous. Sejarah dia di halau keluar dari rumah bermain di dalam fikirannya. Jackson menggosok kepala Jennie.

Jack: lupakanlah. Appa kau bukan ada kat sini. Omma kau je.

Jennie: memanglah. Tapi,benda tu still...

Jack: kau pergi masuk dulu,aku angkat barang kau..

Jennie terdiam. Dia menghela nafas panjang sebelum keluar dari kereta. Dia menekan loceng. Pintu dibuka. Mrs. Ji woo menyambutnya.

Jennie: annyeong omma.

Mrs: wah,makin lawa Jennie. Jemput masuk.

Jennie: ouh. Nak tunggu husband kejap.

Bodyguard for Vampire😅Where stories live. Discover now