Jimin: janganlah perli aku. Aku tahulah aku pendek.
Jen: mana adalah. Okeylah aku gerak lu. Jumpa esok.
Jennie terus menapak keluar ke pintu utama. Dia mengeluarkan phonenya. Nombor Jackson di dail.
Jen:yoboseo.. aku tumpang Taeyong...jumpa kat rumah.
Jennie menyimpan telefonnya. Taeyong tersenyum memerhatikan langkah Jennie.
Ty: makin lama makin kyeopta. Bisiknya sendiri.
Jen: mian sebab kena tunggu. Ok,jom. Kau nak bawak aku pergi mana??
Ty:sokay. Hmm,aku nak makan kedai yang kita selalu lepak dulu. Amacam?? Okey??
Jen: aku tak kisah. Asalkan kau belanja.
Ty: don't worry my princess..
Jennie memakai topi keledar dan terus panjat belakang motor Taeyong. Jennie peluk pinggang Taeyong.
Ty: peluk kuat sikit.
Jen: haish. Palii.
.___________________ ______________________Jennie dan Taeyong masuk ke kedai cafe. Mereka memilih untuk duduk di tepi tingkap. Baru je duduk,ada panggilan masuk. Kris.
Jen: yoboseo..
Kris: hello chagiya. Dating dengan siapa tuh??
Jennie menoleh sekeliling kedai. Kris sedang melambainya bersama Jessica. Dia menepuk dahinya. Taeyong yang pelik dengan perangai Jennie,nak tengok apa yang Jennie tengah pandang. Jennie halang.
Jen: taeyong sshi..apa kata kau pergi order. Aku rasa kau tahu aku nak makan apa kan??
Ty: mwo??erm okay. Kau tunggu sini kejap.
Taeyong bergerak ke arah kaunter. Jennie terus menyambung panggilannya sambil kaki bergerak ke arah Kris.
Kris: ouh,nak makan dengan chingu?? Ke namjachingu??
Jen: yah!! Kenapa korang boleh ada kat sini??
Kris mematikan panggilan apabila Jennie berdiri di sebelahnya.
Jess: what?? Ingat dia sorang je nak dating?? Kita pon..
Jen:😒jinja?? Nak keluar macam ni pon korang kena join??
Kris memeluk leher Jennie.
Kris: anggap jelah yang kita x kenal satu sama lainkan?? Aku pon tak nak rosakkan mood berkasih sayang kau.
Jen: haish..jinjaya oppa?!
Jennie menolak tangan Kris.
Jess: kris..hajima. merah muka dia nanti.
Jennie menjeling tajam Kris. Rasa nak makan je namja ni. Sebaik ada Jessica. Tanpa sedar,Taeyong mendekati mereka bertiga.
Ty: Jennie,kenapa kau berdiri kat sini??
Kris: hah. Namjachingu. Ni ha,dia mengganggu kami dating. Awak jagalah dia elok2. Palli palli bawak dia jauh dari kami.
Jennie membeliakkan mata sambil mengetap bibir. Beso kecik beso kecik je mamat ni. Taeyong menarik lengan Jennie.
Ty:apa kau ni?? Dahla tu,jangan kacau namja orang.
Taeyong tarik muka Jennie yang asyik nak pandang Kris.
Jen: wae?? Aku nak bunuh mamat tu.
Ty: wae?? your namjachingu??
Jen: ani.. tapi dia sakitkan...
YOU ARE READING
Bodyguard for Vampire😅
FanfictionJennie seorang yeoja yang biasa biasa. Dipanggil vampire kerana mukanya yang teramat pucat,lesu. Jackson pula seorang namja yang ditugaskan sebagai bodyguard Jennie. Bodyguard kali ini nampaknya dapat menundukkanKim Jennie atau Vampire. Siapakah seb...