next

260 15 6
                                    

Waktu rehat.

Rose duduk di hadapan Jennie. Dia menjeling minah yang duduk makan macam kebuluran. Rose menghentak meja.

Rose: woi...

Jennie: pehal?? Sibuk kacau orang makan??

Rose: kau apa cerita?? Semalam aku call x jawab.

Jennie: hurm.aku tertidur awal. Sorry erk.

Jimin duduk di sebelah Jennie dengan tiba tiba.

Jimun: namja tu buat apa dekat kau?? Dia ada sentuh kau ke?? Siapa dia??

Jennie: chill man. Dia bodyguard baru. Dia okey je actually. Aku yang judge dia bukan bukan.

Jimin: okey apa nya?? Lutut kau acaner?? Okay??

Jennie: jangan risau. Aku okey.

Rose: aku dengar cerita namja tu masih duduk depan sekolah.

Jimin: aku pon dengar classmate kita cakap macam tu.

Jennie: korang,he works as a bodyguard. Mestilah kerja dia cmatu. Ni kira baiklah dia tak ikut aku merata rata macam yang sebelum ni.

Rose: weyh,hoonbae ramai puji dia hensem weyh. Susahla kau macam ni

Jimin: tapi,ada orang cakap yang dia bagitahu korang dah kahwin...

Rose & Jennie : what???

Jimin mengangkat bahunya. Dia cepatcepat menghabiskan makanannya. Jennie mengepit lutut Jimin.

Jennie: ulang balik..

Jimin: sakitlah. Tak,security guard tanya namja tu kenapa dia kat sini,pastu namja tu cakap tunggu wifey.

Rose tersedak.

Jennie: maybe dia ada crush ke kat sini..

Rose: maybe dia gurau je.

Jimin: aku pon tak tahu.. pandailah kau tanya nanti..

______________________________________________________________________

Seminggu kemudian.

Dah bermacam macam tektik cubaan lari dari rumah yang Jennie buat,satu pon tak berkesan. 10 kali cubaan tersebut gagal. Dia mengalah. Dia tahu Jackson bukan calang calang bodyguard. Penat dia mencari idea untuk larikan diri. Tapi,tak semudah yang disangka. Jackson memang seorang yang cekap.

Jackson: dah la tu Jennie. Kau tak penat ke panjat sana panjat sini?? Buang masatau tak kau larikan diri?? Kau akan menyusahkan kawan kau je nanti. Aku memang takkan tinggalkan rumah kau selagi x cukup 3 bulan. So,takkan kau nak merempat sampai 3 bulan?? Fikirlah Jennie.

Jennie terdiam. Ada betul juga cakap namja psycho ni.

Jennie: baiklah,aku surrender.

Jackson: bagus. Mengaku kalah akhirya. Boleh lah kita ke next level..

Jennie: huh?apa dia.

Jackson menarik tangan Jennie dan masuk ke dalam kereta. Jackson memandu dengan senyap ke sesuatu tempat. Tak lama kemudian dia berhenti di parking taman. Jackson menyeluk poketnya. Dia mengeluarkan telefon.

Jackson: aku nak kau cerita kat aku,siapa Mrs. Ji Woo??

Jennie: omma tiri aku..

Jackson: imeant cerita pasal dia serba sedikit.

Jennie: ouh,omma ni mak tiri aku. Appa aku kahwin dengan dia lepas beberapa bulan omma aku meninggal. She's is a good wife even dia bukan omma real aku. She talented. And to me,she's good.

Bodyguard for Vampire😅Where stories live. Discover now