Prolog

1.1K 23 1
                                    

Červen 2017

„Grace!" Křikla moje mamka od vchodu do univerzity. Otočila jsem se s úsměvem na tváři a spatřila ji společně s taťkou a mou mladší sestřičkou Michelle, které bylo devatenáct.

Rodiče přijeli na mou promoci. Právě jsem totiž dostudovala Econ New York University – ekonomickou univerzitu a v listopadu chci nastoupit do práce na plný úvazek. Jinak už od září budu bydlet sama v centru města na Manhattanu s Jessicou Smith, mou nejlepší kamarádkou, abych si trochu zvykla na samostatné vydělávání peněz a obstarávání dalších věcí.

Jessice je také třiadvacet let a vystudovala asistentku, zatímco můj obor na této univerzitě byl manažerství a podnikatelství. Začnu jako manažerka a později bych se ráda stala ředitelkou nějakého slavného a úspěšného podniku.

„Mami, tati, Michelle!" Vypískla jsem radostně a už si to mířila k nim. Hned jsem je objala, prohodili jsme pár vět o promoci a pak jsem je usadila na místa, která jsem měla předem obsazená a kam jsem si později sedla i já.

Zanedlouho promoce začala.

Vždy, když byl vyvolán student, který úspěšně dokončil studium, zvedl se, děkan univerzity pronesl slib a dotyčný student vyslovil přísahu, přičemž měl ruku položenou na univerzitním žezle.

„Slečna Grace Parker." Přečetl profesor ekonomiky mé jméno a já se zvedla a šla na stupínek k děkanovi. Tohohle profesora jsem měla zrovna ráda, protože ani jednu hodinu neměl nudnou a jeho přednášky byly profesionální a zajímavé. Všem pomáhal, jak dovedl, ale nikomu nikdy nenadržoval ani si na nikoho nezasedl.

Děkan začal odříkávat slib, jakmile se má ruka objevila na žezle. Co si budeme nalhávat, byl to dlouhý proslov, ale já držela ruku stále na žezle, i když mě bolela.

Po doznění poslední věty slibu jsem pronesla pevně a zřetelně v latině přísahu: „Spondeo ac polliceor," což v překladu znamená „Zavazuji se a slibuji."

Pak jsem ruku stáhla zpět k sobě, děkan mi předal univerzitní diplom a pogratuloval mi jako další profesoři na stupínku, kteří měli i další funkce, ale vyučovali také.

Následoval potlesk všech účastnících a já zamířila zpět k rodičům a sestře. Ti se na mě hrdě usmáli a já věděla, že až promoce skončí, bude hodně objímání a gratulace. A to nejen od rodičů, ale i od mých kamarádů a spolužáku, jelikož na škole mě znali totiž skoro všichni. Po celé roky jsem byla premiantkou.

Dále jsem se dívala na další přísahy studentů, ale plnou pozornost ode mne získala až Jessica Smith.

Po promoci skutečně všechno to objímání a gratulování bylo.

Nakonec jsem se rozloučila se všemi a s rodiči jela domů, kde na mě čekaly letní prázdniny bez jakýchkoliv seminárek a učení.

My Beloved Boss [Cz]Kde žijí příběhy. Začni objevovat