Dato Arman memegang fail hitam sebelum di bawa ke meja kerjanya.Di perhati satu persatu isi kandungan yang tertulis.
Tok!Tok!Tok!
"Masuk!"
Kemudian terjengul kepala Afiq bersama sengihan dibibir.Entah apa pula yang akan di mintanya.
"Ouh..Fiq rupanya.Papa ingat sapa la tadi."kata Dato Amran sambil tersenyum kecil.
Afiq duduk di sofa yang ada.Tak mahu la dia duduk satu meja dengan papanya.Semak!
"Afiq ada hajat ni datang sini."katanya.Kali ini dia serius.Tiada lagi senyuman kacaknya.
Dato Amran memandang pelik anaknya.Wajah serius Afiq di pandang pelik.
"Macam besar saja hajat kamu.Apanya?"soal Dato Amran.Dia juga serius.
"Ala pa..Kahwinkan je la abang tu!Dia tu dah nazak taw!Walaupun dia muda lagi.."bibir di muncungkan.Sekejap saja dia berubah 360 darjah!
Dato Amran memicit pelipisnya.Rupanya masalah ini.Patut la datang.Haish..Isterinya juga sibuk mengutarakan hal itu.
"Mana la papa nak tahu.Cakap je la dengan dia sendiri.Tu ha,ada dekat pantry.Pergi la."selamba sekali jawapan yang diberi.
"Papa la cakap.Kalau dengan Afiq,ada je nak mengelatnya tu.Humph!"Afiq merengus kasar.Geram!
Dato Amran menggelengkan kepalanya.Apa la nasib.Dapat anak-anak perangai macam budak-budak!
++++Slurpee disedut.Mata meliar mencari gerangan yang di tunggu.Mana la budak ni!Lambat betul.
"Hello sis!Sorry la lambat.Jalan jam!Sesak!"gadis berambut lepas panjang bersama t-shirt lengan panjang kuning dan skinny jeans tersengih.
Hana cemberut.Malas sebenarnya hendak melayan kerenah Intan.Sudahlah Intan muda 2 tahun darinya.
"Dah la jom.Lambat dah ni!"Hana membuka langkah.
"Cup!Cup!Cup!Pergi mana ni?"soalnya blurr.Matanya dinaikkan.
Hana tepuk dahi.Apa punya kawan la..Sendiri pesan pun tarak ingat.
"Kata nak tengok movie 'Beauty and the Beast'?Taknak ke?Lagi 10 minit ni."jam tangan dijeling.
Intan tepuk dahi.Lupa pula yang dia ada pesan supaya Hana booking tiket movie kesukaannya itu.
"Ingat dah?Ha jom."kata Hana selepas melihat Intan yang tersengih.Dah ingat le tu!
++++"Adik!Adik!"jerit Hafreez.Matanya meliar ke sekeliling rumah.
"Apa la angah ni.Nyanyuk sangat!Adik kan dah keluar dengan Intan."Hakimi berjalan turun dari tangga.Mata ditenyeh berkali-kali.Baru bangun.
Hafreez menggaru kepalanya.Keluar?Bila?Apsal aku tak pernah nak tahu?
++++Sya menarik lengan suaminya.Mulutnya di muncungkan ke arah kanan.
"Kenal?"soalnya.Kening di naikkan.
“Kenal sangat-sangat!"balas Hanif bersama smirk di bibir.
Sya yang melihat smirk milik suaminya sudah cair.Perut boyotnya di pegang.Wajah suaminya di sentuh.
Hanif menoleh bila merasakan pipi kirinya dipegang.Dia senyum lagi.
“Cair la tu..Abang pun tak boleh nak tengok muka sayang yang cute tu.Tak pasal-pasal kena balik nanti."dia tergelak kecil.
“Apa la abang ni!Tak senonoh!"bahu suaminya dipukul lembut.
++++Hafreez mengambil helmet full face hitam yang berada dalam almari di rumah atau di kenali bengkel untuk ‘mekanik' tak bebayar keluarga mereka.Siapa lagi kalau bukan mereka sendiri yang jadi mekanik.
YOU ARE READING
Single or Taken?
Non-FictionHana Marisa-Seorang yang pendiam.Berumur 22 thn.Belajar silat dengan abang-abangnya sejak kecil.Hidup berdikari bersama-sama empat orang abang yang terlebih caring.Kedua-dua ibu bapa sudah meninggal.Diam tapi berisi.Berkulit putih.Menjadi kegilaan s...