Bab 10

570 13 9
                                    

terdapat beberapa penggunaan ayat kasar dan typo yang tidak dapat dielakkan.harap maklum.sekian..

Amir memuncung dengan kepala diletakkan atas meja kerjanya.Memerhati terus dinding kelabu dihadapannya.

Tak sampai sehari Shahir balik kampung Amir dah jadi macam ni.Apa taknya, segala pergerakan Hana dia tidak akan tahu selama 2 minggu itu.

Nak telefon suruh masuk kerja tak sampai hati la pulak sebab dia yang kasi cuti 2 minggu tu. Alahai..

“Aaarghh!"

Jeritan Amir bergema memenuhi ruangan pejabatnya. Dia bangun laju dengan tapak tangan berada di atas meja. Ganggang telefon di atas meja segera dicapai.

“Hello? Siapa nak jumpa, mensyuarat, appointment err semualah! Cancel!" katanya kasar.

Tapi tu-"

Amir terus memutuskan panggilan tersebut. Kot dan briefcase dicapai laju dan dengan langkah tergesa² dia segera menuju ke pintu keluar.

+++++++

“Acik.."

Hafiz hanya meng‘em' saja sambil tangan kanannya ligat mengacau sesuatu dalam mangkuk.Bunyi kocakan jelas kedengaran.

Hafreez segera mengintai apa yang dilakukan oleh adiknya itu.Dia mencebik seketika.

“Kacau telur je pun aku tengok. Pehal fokus sangat kau ni?" soalnya bengang sambil menuju kearah peti ais.

Hafiz berhenti lalu melangkah kearah kuali nipis yang sudah pun dipanaskan.Telur yang dikacau dalam mangkuk di tuang perlahan² dalam kuali itu.

“Jangan salah faham ngah.Ni la orang panggil ‘The Art' " dengan bangga dan tangan diangkat keatas acah seperti menggapai bintang Hafiz membalas.

Hafreez dah buat muka meluatnya.Digigit buah lemon yang disangka limau perlahan dan..

“HAGBAJBSBSSBBJX!! BUAH APA NIH?!" jeritan yang maha kuat mengalahkan guruh dilangit mengejutkan semua makhluk di pagi itu.

Hafiz melihat sekilas.Matanya membulat besar. Lemo aku!

“Kau dah kenapa? Tu kan lemon! Habislah!"

Hafreez segera ke singki, berkumur banyak kali bagi menghilangkan rasa masam bukan.TERlalu masam di lidahnya. Tak cukup dengan itu dicolek gula dengan jari telunjuknya dan dimakan.

“Acik..Kau nih sengaja ke apa?!" marah Hafreez.

“Aik?! Kita pulak.Yang kau pergi makan tu buat apa?! Tak pandai nak beza dah?!" balas Hafiz turut sama tinggi not suaranya.Hilang sudah kelembutan yang ditunjuk selama ini.

“Dah aku ingat limau!" balas Hafreez sambil tahan malu.

Hafiz menjeling tajam.See? Salah sendiri! Hanya dalam hati.Kalau luar dari hati nanti melambung pulak kuali senduk apa.

“Eish! Bising lah korang nih!" kata Hana yang baru bangun.

“Selamat pagi." kata Hana sambil menguap.

“Pagi? Huh! Dah pukul 10 lebih dah." perli Hafreez sambil mengunyah roti bakar.

Hana menjeling.

“Eh²..Kalut dah kenapa? Angah pun bangun lambat la tu! Baru nak sarapan sama kita kalut jer.." dia mencebik.

Hafiz segera mengangkat telur dadarnya yang nasib tidak hangus akibat 'perang mulut' mereka berdua seketika tadi.Diletakkan elok atas pinggan kaca.

Single or Taken?Where stories live. Discover now