Bab 8

387 12 2
                                    

Hana termenung di hadapan balkoni biliknya.Tanpa dia sedar Hakimi sudah berada di belakangnya.Tangan sasa itu melingkar di bahunya.

"Erm..adik buat apa dekat sini sorang²?" soal Hakimi.Dagunya sudah berada diatas kepala adiknya itu.

Hana tersentak bila Hakimi bersuara.Kus semangat.Satu jelingan manja diberikan kepada abangnya itu.

“Alang kalau sehari tak buat surprise tak boleh ke? Hish! Saje je lah." dijawab juga soalan Hakimi itu.

Hakimi ketawa halus dengan kata² adiknya itu.Kepala adiknya yang dilitupi tuala diusap perlahan.

“Alang kena pergi overseas taw." katanya perlahan.

Terus Hana menoleh memandang abangnya itu.Terkejut lagi sekali.Tetapi kali ini betul² terkejut lah kot.Sampaikan mulut tu bulat elok saja.

“Why?"

“Ganti position along dekat sana.Nak kasi si angah dah dia pun sibuk.Acik study lagi." balas Hakimi dengan tangan masih mengusap kepala si adik.

Hana tarik muncung.Mula lah tu nak cengeng.

“Apa ni..Alah..Tak best la nanti.Dah tak cukup korum." nadanya bertukar sedih.

Hakimi tersenyum.Badan Hana segera dipusingkan supaya memandangnya.Satu senyuman yang lebar terukir dibibir.

“Hana..Alang pergi kejap je.Nanti alang balik kita lawan game hari tu ok?" pujuknya bila melihat air mata sudah menakung di tubir mata adiknya.

Hana mengeluh.Masalahnya sekarang nih, siapa nak teman aku pergi shopping? Makan ais krim? Pergi taman? Siapa?!!

“Hurm.." Hana hanya bergumam sebelum tubuh Hakimi dipeluk erat.

Hakimi tergamam.Hanya sekejap sebelum perlahan² tanganya naik membalas pelukan adik bongsunya itu.Senyuman pahit ditarik perlahan².

++++++++++++

Amir mula panas dengan hanya sekeping gambar yang baru diambil oleh Shahir.Tu baru satu yang lain² lagi?

“Kau dah check semua detail pasal benda nih?" soalnya tegas.

Shahir menelan liur.

“Urm erm err ya ya..Tapi.." teragak² dia membalas.

“Apa?!" bentak Amir.

Shahir terkejut.Nasib lah kamera kesayangan tidak terlepas dari tangannya.Kalau tak naya saja.

“Erm jiran² diorang tak tahu.Saya dah tanya yang berdekatan.Diorang memang tak tahu apa²." balas Shahir takut².

Amir mendengus kasar.Gambar Hana dengan seorang lelaki berpelukan dilihat buat kesekian kalinya.Darah mula naik hingga kepala.Terasa segala pembuluh darah dalam badannya akan meletup bila masa saja.

“Kau nak main? Lets play!"

+++++++++

Intan mengaduh sambil mengurut pergelangan kakinya.Wajah Afiq dipandang dengan renungan tajam.

“Hey! Awak nak beli ke tak nih? Jangan nak menyusahkan saya boleh tak?" katanya kasar.

Afiq pandang Intan seketika sebelum berjalan kearah lain pula.Sebenarnya dia saja je mengenakan Intan.Dah pelawa kahwin tak nak.Sekarang biar dia tahu erti susah.

“Erm.Aku tak nak lah." balas Afiq bersahaja.

Intan sudah berasap kepala.Tangan digenggam kejap.

“Kejam!" katanya perlahan.

Afiq dengan selamba pergi kearah bahagian wangian lelaki.Baju² yang dia ambil tadi dibiarkan Intan yang pegang.Biarkan.Nak rasa sangat jadi sale girl kan? Tu aku kasi rasa.

Single or Taken?Where stories live. Discover now