Intan memandu masuk dengan teruja.Keretanya diparkir berdekatan dengan garaj.
20 minit.
“Hurm..Hana ni memang nak aku masuk gamaknya!"
Terus saja dia keluar dari kereta.Baju dan tudung di betulkan sedikit.
Ting! Tong!
Loceng ditekan berkali-kali.Panas di luar, panas lagi hatinya sekarang.
Belum pun sempat loceng ditekan entah ke berapa kalinya.Pintu tiba² terbuka dari dalam.Muncul Hafiz yang berpakaian santai.Mug polkadot berada ditangan kirinya.
“Hana? Erm dia tengaj bersiap tu..Masuk lah dulu."pelawa Hafiz dalam terpaksa aku relakan.
Intan mengangguk perlahan sebelum melangkah masuk.Di perhati sekeliling ruang yang ada.
Elegan.
Intan mengambil duduk di sofa hitam single seat.Manakala Hafiz berlalu ke dapur.Buat air la kot?
“Mana Hana ni?"
Jam ditangan di kerling.Tidak cukup dengan itu, jam di phone dan jam dinding turut menjadi ‘mangsa' matanya.
“Hana tak turun lagi?"
Tiba² Hafiz muncul dengan secawan air dan chipsmore di kedua-dua tangannya.
“Er..tak."
Hafiz meletakkan cawan dan chipsmore di atas meja kaca berhadapan Intan.
“Susah² je.." kata Intan.Sopan la katakan.
Hafiz tersenyum senang.
“Nothing lah..Makan lahh.Nanti Hana turun tak sempat pulak."
Intan cepat² mencapai chipsmore.Baru lagi beb! Dalam plastil lagi..Dengan cermatnya dia membuka plastik chipsmore.Hafiz yang sedang memandangnya dipandang.
“Nak?"soalnya.Chipsmore dihulur kepada Hafiz.
Jelas wajah Hafiz yang terpinga-pinga itu.Intan menahan ketawa.
Hafiz mengcover malunya.Chipsmore diambil lalu di masukkan dalam mulut.
Intan hanya mengerling sekilas kearah Hafiz.
“Intan!"
Suara Hana memecah kesunyian diantara mereka.Hafiz dan Intan menoleh serentak kearah Hana yang menuruni tangga.Mulut masih mengunyah.
“Jom.La..Kau makan kenapa? Kan nak makan lagi nanti?"
Hana menggeleng melihat Intan yang sibuk mengunyah.Tidak kurang juga dengan Hafiz.
“Thanks."kata Intan malu².
“No prob."balas Hafiz.
Hana dah tersengih bila Intan masih tercegat di situ.Cepat² tubuh Intan ditolak ke pintu utama.Nanti lagi meleret drama diorang.
++++++++
Hana masih melihat Intan yang sibuk mengoder bugger mereka.Dan yang pasti adalah fast food.. Tapi tak tahu lah dekat mana fastnya.
“Hana?"
Suara seseorang yang menegurnya menyebabkan dia tersentak.Wajah di dongak perlahan-lahan.Matanya membulat.
“AMIRR!"
Customer lain yang turut berada di situ menoleh kearah mereka.Kemudian kembali menyambung aktiviti ‘mengunyah' masing².
Amir tersenyum sumbing.Kerusi yang bertentangan dengan Hana ditarik lalu di duduk.
Hana menjeling sekilas.Sebenarnya dia malas mahu melayan lelaki itu.Tapi nampaknya dia terpaksa sekarang ni.
“Datang dengan siapa?"soal Amir bila masing² diam.
“Dengan kawan."balas Hana pendek.
Amir mengangguk kecil.Tangan kanannya menjadi tongkat kepada dagunya.Memerhati wajha gadis yang telah menarik minatnya.
“Apa pandang?" soal Hana sedikit kasar.
“Saja.." balas Amir.
Bagi Hana jawapan Amir terlalu klise.Dia membuang pandangan kearah pelanggan² yang sedang makan.
Intan yang dari tadi sekadar menjadi pemerhati tersengih-sengih.
“Tak bosan ke tengok saya?"soal Hana yang mula rimas akan pandangan lelaki itu.
Amir menggelengkan kepalanya sebagai jawapn kepada soalan Hana sebentar tadi.
Hana mengetap bibirnya.Dia tak suka akan situasi yang macam ni.Gaya macam dia sedang berdating dengan Amir, padahal datang dengan Intan.
Amir masih memandang Hana yang jelas nampak tidak selesa akan pandangannya.
Tapi dia tak kesah.Lagi seronok lagi ada la..
++++++++
short..sorry late update..nmpk mcm tiada smbutn sgt story ni.. x pe..hope enjoy!
YOU ARE READING
Single or Taken?
Non-FictionHana Marisa-Seorang yang pendiam.Berumur 22 thn.Belajar silat dengan abang-abangnya sejak kecil.Hidup berdikari bersama-sama empat orang abang yang terlebih caring.Kedua-dua ibu bapa sudah meninggal.Diam tapi berisi.Berkulit putih.Menjadi kegilaan s...