Hétfőn nyugtalanul utaztam a buszon. Néztem az ismerős és ismeretlen arcokat, közben azon gondolkodtam, vajon van-e az utasok között démon. Vagy akármi más. Fogalmam sem volt, milyen lények szaladgálhatnak még az utcákon. A szemüket néztem, mert Bradley elmondása szerint a démonoknak fekete az íriszük. A bámészkodásom csak rosszalló tekinteteket vont maga után, ezért igyekeztem másra koncentrálni, idegesen doboltam a lábammal, és az ablak felé fordítottam az arcomat.
- Neked meg mi bajod? – kérdezte Carmen.
Megráztam a fejem, válasz helyett pedig inkább a számat harapdáltam.
- Sam... - tette a kezét az enyémre. – Történt valami?
Ismét megráztam a fejem, mire fáradtan sóhajtott.
- Nagyon furcsán viselkedsz...
- Sajnálom... - nyögtem ki végre. – Én csak... egy kicsit ideges vagyok.
- Nem mondod... És mégis mitől?
- Suli? – csúszott kérdőre a hanglejtésem.
- Aha... - dünnyögte Carmen. – Az első napunkon se voltál ennyire ideges.
- Érezted már azt, hogy túl sokan vannak körülötted és inkább menekülni szeretnél?
- Tömegiszonyod lett, vagy mi? – hitetlenkedett.
Elgondolkodva néztem magam elé.
- Lehetséges.
Carmen úgy nézett rám, mintha megbolondultam volna.
- Szerintem csak nem alszol eleget mostanában. Teljesen be van esve az arcod. Nem vagy beteg?
- Nem tudom – motyogtam.
Carmen nem faggatott tovább, megállt a busz az iskola előtt, mi pedig sietve szálltunk le. Újra pásztázni kezdtem a körülöttem lévőket, idegesen fordultam hátra, hogy megnézzem, nem követ-e valaki. Szerencsére sehol sem láttam démoni szemeket. Hirtelen egy mellkasnak ütköztem, és mikor felnéztem, megjelent a rettegett fekete írisz. Akkorát ugrottam, hogy kis híján eltapostam Carment.
- Sziasztok! – társult a szempárhoz Bradley hangja.
A szívem hevesen kalapált, sziszegve fújtam ki az eddig bent tartott levegőt.
- Sam, mi a csuda ütött beléd? – förmedt rám Carmen. Mielőtt bocsánatot kérhettem volna, Bradleyhez fordult.
- Szia, Bradley. Ne is foglalkozz a gyengeelméjű barátnőmmel, ma nagyon furcsán viselkedik.
Bradley gyanakodva méregetett, aztán megértés villant át az arcán.
Szótlanul sétáltunk a termünk felé, közben Bradley egyre közelebb került hozzám.
- Nem kell aggódnod – súgta. – Nincs itt senki olyan, aki veszélyt jelenthetne rád. Én pedig tisztes távolságot fogok tartani.
Mielőtt válaszolhattam volna, megelőzött, belépett a terembe és leült a helyére. Carmen követte, én pedig Darren felé haladtam. Mikor meglátott, mosolyogva köszöntött.
- Szia, Párduclány!
- Szia – motyogtam.
Darren folyamatosan beszélt hozzám, mindenféle jelentéktelen dologról, mint például, hogy az édesanyja életmódváltásba kezdett, és őt is zöldségekkel és gyümölcsökkel akarja tömni egész nap, amihez persze neki nem fűlik a foga. Készségesen bólogattam, de nem tudtam teljes mértékben odafigyelni. Ugyanilyen kábulatban voltam jelen az ezt követő órákon, automatikusan jegyzeteltem, de amikor felszólított a tanár, meg se tudtam mukkanni. Az járt a fejemben, vajon mit szólnának ezek az emberek, ha tudnának arról a világról, amibe én nyertem betekintést akaratom ellenére. Kitörne a pánik? Örülnének, hogy valami újat ismerhetnek meg? Esetleg fegyvert fognának és tüntetést szerveznének? Bele fogok bolondulni ebbe az egészbe.
CITEȘTI
Árnyékból a fényre (Befejezett)
Fantezie"A sors különös élettel átkozott meg. Egy padláson élek, olyan dolgokat látok, amiket senki más, és nemhogy a barátaimat, még saját magamat sem tudom megmenteni. " Samantha McKenzie árnyékként éli életét, egészen addig, míg találkozik valakivel, aki...