Глава 1

70 3 2
                                    

        През ледената епоха оцеляват само най - силните. А племето Сирис е оцелявало от векове. То е стояло далеч от смъртните врагове на хората - неандерталцитe... Но нека започна от началото. Племето Сирис е племе от хора (Homo sapiens), което се застоявало дълго на едно място, докато нещо не го накара да се премести. Прехранвало се е почти изцяло с месо. Убивало е мамути, елени, коне, бизони, риба и други животни. В лова си е използвало различни тактики и оръжия, включващи копия, лъкове, прашки, камъни и дори обикновени пръчки. Това племе също е имало проблеми и аз нямам предвид глад или бедност, а по – скоро врагове. Най – безобидните врагове на племето били лисици, невестулки и други малки хищници. По – сериозен враг бил Страховитият вълк (Canis dirus). Tези вълци били по – големи и от днешния сив вълк. Въпреки това, започнали да използват остатъците на хората за храна, което предвещавало тяхното опитомяване. Един от основните врагове на племето Сирис е бил Американският лъв (Panthera leo atrox). Tова е най – голямата котка съществувала някога. Достигала над 2,5 м дължина и 400 кг тегло. Бил самотен хищник и ловувал коне, елени, малки мамути и бизони. На това му се вика ,,Цар Лъв". Американският лъв не разчитал на крадене на плячката от други хищници. Точно като нас. Но той имал и още нещо общо с хората. Той бил смъртен враг с най – големия хищник живял в Северна Америка – Късомуцунестата мечка (Arctodus simus). Не просто най – големият хищник на континента, а най – голямата мечка в историята на Земята. Размерите й представлявали 3 м дължина, 1,8 м височина при плешката, а изправили се на два крака достига 4 м височина. Могла да надуши месо от километри. Късата й муцуна създавала по – силна, трошаща кости захапка. Краката й, пропорционално сравнени с тялото били много по – дълги от тези на другите мечки. Имала и лек скелет. Някои учени смятат, че е достигала 60 км/ч. Основно се изхранвала с чужда плячка, след като я крадяла. Но дори това животно не било най – големият проблем на хората. Неандерталците били истинския ни кошмар. Те имали естествени мускули. Били по – силни, по – издръжливи. И повече не обиждайте с думата ,,неандерталец", защото тяхната мозъчна кутия е по – голяма от нашата, което подсказва, че са били и по – умни. Историята как ние сме оцелели, а те не, може да прочетете в книгата ,,Родени да тичат" и да, нещо с тичане е, но аз ще продължа със моята история. Неандерталците постигали това, което ние сме постигали 20 000 год. по – рано от нас, както аз разсъждавам. Биели са ни навсякъде където ни намерят. Нямали сме почти никакъв шанс. Но така не било навсякъде. И сега ще разберете как.     

                         

Ловецът БеглецNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ