Глава2

27 3 2
                                    

Слънцето изгря. На небето отново имаше облаци, което показваше, че това беше поредният мрачен ден без преки слънчеви лъчи докосващи земята. Въпреки това, хората излизаха от колибите си и започваха да вършат дневната си работа – като например да чистят жилищата си и всичко наоколо. Селището им приличаше на малко градче на джуджета от приказките. До селото минаваше река, която хората обичаха да наричат ,,Кървавата река", защото често в нея се е виждала кръвта на животни убити по – нагоре по течението. Дори веднъж реката донесе цяла глава на бизон. А точно тази глава беше закачена на колибата на вожда и приета като дар от природата. На около 200 м от селцето имаше пещера, за щастие празна. Там децата ходеха на нещо като училище, но нещата които те учеха щяха да им трябват до едно завинаги. Учителят беше мъж или жена. И когато стигнаха дотам, запалваха огън, взимаха въглен и го ползваха като маркер. Показваха на децата техники за оцеляване, например как да си запалят огън или да направят капан за зайци. Учеха ги какво да правят, ако срещнат различни животни в гората и разбира се ги учеха на самите животни. Правеха рисунки и дори имитираха звуци на някои горски животни. Това се случваше, когато децата бяха на 7 – 8 год., а на 10 – 11 вече бяха научени да правят копия, лъкове, стрели, дори примитивни чукове и брадви. След това отиваха ,,на стаж" за ловци. След 15 година възраст трябваше да имат важно място в задълженията на селото. Ходеха на лов, за дърва, риба. Но това племе беше измислило нова роля в селото. Наричаха я ,,разузнавач". Човек със запаси и оръжие отиваше да огледа местността, в която щеше да се ловува. След няколко часа се връщаше и разказваше какво е видял. А след като разкаже, наставаше голяма суматоха. Ловците излизаха, подаваха си оръжия, а жените им се молеха да се върнат живи и здрави. Дори някои плакаха. И имаше защо.

Децата играеха на игра подобна на гоненица. Разбира се, не наричаха играта така. Наричаха я ,,Хвани елена" и имаше една само голяма голяма разлика от гоненицата – не едно дете да гони останалите, а останалите да гонят едно дете. Гонещите се представят за вълци, които трябва да хванат елена – този, когото гонят. Точно като на лов, децата трябваше да прилагат тактика, за да хванат ,,плячката". Играта свършваше, когато някой се откаже или играта се принесе твърде близо до възрастните и те започнат да крещят на децата. Малчуганите нямаха търпение. И игра днес започна от рано:

- Момчета, кой ще бъде елен днес? Или по – скоро плячка. – каза Сарс с лека насмешка.

Изборът на ,,елен" ставаше трудно. Децата, които играха бяха осем. Принципно, започваха бързо да казват ,,Не съм аз!" и които каже това последен щеше бъде гонен през играта.

- Аз, този път ви предлагам да бъде Сарс. – каза Джинк – Той не е бил от миналото лято. Никой не е бил толкова дълго ,,вълк". Аз, Мишката – никой.

Джинк беше гаднярът сред децата. Постоянно ги обиждаше, подиграваше се и като цяло всички ги беше страх от него. Освен Сарс. Сарс беше детето с най – голям потенциал за ловец от децата. Въпреки че всички бяха на девет год., Сарс беше същински ловец. Можеше да уцели летяща птица с прашка и имаше толкова резки движения, че можеше да хваша риби с рибарско и инуитско копие. Той просто имаше поглед върху лова, както децата от 21 – ви в. имат върху футбола. Сарс просто имаше талант. И неговият най – добър приятел Рон го знаеше и винаги, когато Сарс беше на път да бъде ,,елена" той заставаше на негово място.

- Да, защото той е по – добър ,,вълк" от вас. – застъпи се Рон за Сарс.

- Не, просто ми омръзна той, заедно с още шест неодачника да гонят един неодачник и накрая да хвалите него. – озъби се Джинк. – И щом е толкова велик, нека се защити сам, не пак да му бършеш задника.

- Щом толкова искаш, аз ще съм ,,елен". Да видим какво ще направиш. – каза Сарс.

Играта започваше, след като преследваният се отдалечи на около десет големи крачки от ,,вълците". И така и стана. След като Сарс се отдалечи от преследвачите те го подгониха. Приличаха на ръгбисти без топка. Сарс минаваше между тях, а те само протягаха ръце и се опитваха да го хванат. Опитваха се да го заградят, но не – преди да образуват кръг около него, той офейкваше зад тях. След един час гонене всички ,,вълци" бяха наведени надолу, опитващи се да вземат въздух, а Сарс беше на крака и се разхождаше между тях. Тогава отиде при Джинк:

- Защо искаш да ме гоните, като не можете да ме хванете. – пита го Сарс?

- Аз мога съвсем сам. – отговори ядосано Джинк. В следващият момент взе една топка сняг и я хвърли в лицето на ,,елена" от заплашително малко разстояние. Сарс падна с рев на земята, а Джинк му се нахвърли отгоре.

- Хванах ли те бе, нещастник! – се искрещя в лицето му.

Тогава Рон се затича и скочи директно с удар през лицето на виновника, който след това падна назад. Всички се скупчиха около Сарс – носът му кървеше и беше леко подут със синьочервен отенък. Възрастните видяха как децата изправят кървящия си приятел и го водят към колибата му. Джинк седеше зад тях и изкрещя смеейки се ,,Хванах те". Той имаше синка над окото си, но не му личеше – сякаш не я усещаше. 

Ловецът БеглецTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon