Глава 5

13 3 0
                                    


  Децата се чувстваха странно. Очакваха друга, по – груба реакция и жестоко наказание и крещене. Мъжът се усмхна и ги поведе към селото.

- Как ни намерихте? – пита го тихо Рон.

- Знаете ли кой беше пазач на часта на селото, през която излезнахте?

- Явно ти. – отговори Сарс

- Беше ми любопитно какво ще правите. Докато ви тренирам винаги ще давам пример с този ваш лов. Наистина имахте много грешки.

- Но как пазиш, като не ходиш около границата на селото? – пита отново Рон.

- Аз не съм точно пазач. Има си хора за тази работа. Аз чаках разузнавачите, които пратихме да се върнат – няма ги от два дни.

Тримата продължиха през дебелия сняг. Децата си легнаха, а Чин остана на същото място, на което видя Рон и Сарс.

На сутринта Сарс се събуди сам в колибата си. Майка му беше излезнала да прави дрехи с останалите жени. Баща му беше починал при лов, още когато синът му бил бебе. Той бил главния ловец на селото.И имено Чин му станал замесник. Когато Сарс излезна от колибата имаше много хора скупчени около един слаб, изплашен и ранен човек. Това беше завърналият се разузнавач, а другият още не се бе появил.

- Какво се случи? – заразпитва го Чин.

- Б-б-б-б-еше уж-жасно! – отговори разузнавачът.

- Какво видя? Имаше ли плячка?

- Да.

- Каква?

- Мъртва.

За момент настъпи тишина. Един брадясъл мъж си проби път през хората, стигна до разпитвания и го хвана за бузата.

- За какво сме те взели бе, идиот? Кажи какво има там? – му се изкрещя в лицето същият брадясал мъж.

Чин блъсна назад мъжа, при което той падна назад и млъкна. След това каза да го вземат, да го нахранят,да му дадат вода и да го оставят да си почине. Щяха да продължат разпита утре.

- Къде е другия разузнавач? – попита Чин.

- Не се е появил. – отговори един от ловците

- От коя гора дойде този?

- От Черната.

Децата свършиха училището за днес и се запътиха към селото. Тогава се появи Чин.

Ловецът БеглецWhere stories live. Discover now