Ловците тъкмо преминаваха през гората, когато забелязаха дълги следи от нокти на едно дърво. Бяха много високо, на поне 4,5м височина. Десетимата ловци гледаха втренчено в дървото. Сякаш бяха хипнотизирани. Никой не говореше. Докато Чин не наруши тишината:
- Карс, имаме ли изровена дупка в долината?
- Не.
- Наблизо има ли дере?
- Стадото преминаваше през долината, като държеше дистанция от гората, а най – близкото дере удобно за лов на мамути е в нея.
- Това означава ли, че ще се бием лице в лице със звяра? – обади се един от стрелците.
- Явно да. Да тръгваме. Трябва днес да намерим стадото.
Мъжете се обърнаха и продължиха по пътя си. Вече вървяха от един час. Трябваше им най – малко още един за да стигнат долината. За щастие този опасен лов имаше и плюсове. В долината, както съобщи разузнавача, имало малко трева, незамръзнала река и на места се срещали дървета със свежи борови иглички – място, на което всеки мамут би се застоял. Видял ги вечерта. Изморени от пътя, мамутите биха останали няколко дни без да напредват с пътя. Но ловците напредваха и не мислеха да спират. Със сигурност, днес нямаше да е деня, в който да убият мамута.
Като цяло ловът на мамути представлява това: ловците тръгват, намират стадото и го изчакват да заспи, лагеруват на дистанция достатъчно близо, за да наблюдават го и достатъчно далеч, за да не го сплашат, на следващия ден се случва първото опасно нещо за целия лов – убийството на животното. Разбира се, е възможно това да не се случи. Само че, това означава не просто ловците да се провалят в лова. Означава че мамутът ги е победил. Победени от мамут, ловците рядко се връщат в пълен състав. Но това се случва рядко, само когато ловците се бият лице в лице с животното. Мамутите се ловят най – често със стратегии. Например: изкопава се дупка с отвесни стени, закрива се и в деня на същинския лов мамутите се подплашват и някои падат в нея. Могат да се подплашат и към дере. Това са две от тактиките са лов на мамут. Обаче тежката част от лова започва след убийството – на групи, хората постепенно занасят месото от трупа до селото. Хубавото е, че със стигането в селото ловците могат да повикат още хора.
YOU ARE READING
Ловецът Беглец
AdventureДействията се развиват преди 15 000 год. , eдин от опитните ловци на племе (Homo Sapiens) оцелява след атака на неандерталци (Homo neanderthalensis). А това е само началото на неговата мъчителна история.