Obrovské dveře se hned vzápětí otevřely a naproti nám se objevila docela vysoká a přísně vyhlížející čarodějka ve smaragdovém hábitu a už na první pohled mi bylo jasné, že bude lepší se vyhnout jakýmkoliv průšvihům v její přítomnosti.
„ Tak tady vám vedu ty prváky, paní profesorko McGonagallová." řekl jí Hagrid.
„ Děkuji, Hagride. Teď už si je převezmu já." podívala se na něj zpoza hranatých brýlí a pak krok ustoupila, aby se vstup mohl rozšířit a my mohli vejít.
Vstupní hala byla dokonce tak obrovská, že bych se nedivila, kdyby se do ní vešel dům Dursleyových klidně i dvakrát. Na kamenných stěnách byly držáky s pochodněmi stejně jako u Gringottových, strop příliš vysoký, než abychom na něj normálně dohlédli a do dalších pater hradu vedlo široké mramorové schodiště.
Profesorku jsme následovali po kamenných dlaždicích kolem velkých dveří, z kterých se ozýval šum hovoru spousty osob, studentů, kteří už jsou ve vyšších ročnících a možná i ostatních profesorů. Profesorka nás neodvedla těmi dveřmi dovnitř, ale místo toho nás zavedla do malé prázdné místnosti vedle vstupní síně, kde se k nám otočila a pečlivě si nás prohlédla.
„ Vítejte v Bradavicích." řekla. „ Za okamžik začne slavnostní hostina na zahájení školního roku, ale ještě než zaujmete místa ve Velké síni vedle svých starších spolužáků, budete rozřazeni do jednotlivých kolejí. Po dobu pobytu na této škole bude vaše kolej něco jako vaše druhá rodina. Budete chodit na vyučování s ostatními ze své koleje, spát v kolejní ložnici a také trávit svůj volný čas ve společenské místnosti příslušné koleje.
Čtyři koleje na naší škole se jmenují Nebelvír, Mrzimor, Havraspár a Zmijozel. Každá z nich má svou slavnou historii a ze všech vyšli významní kouzelníci a čarodějky. Dokud budete v Bradavicích, každým svým úspěchem získáte a naopak každým porušením školního řádu přijdete o body pro svou kolej. Na konci školního roku, kolej s nejvyšším počtem bodů získá školní pohár, což je veliká pocta. Doufám, že každý z vás bude své koleji dělat čest, ať už se dostanete do kterékoliv z nich.
Ke slavnostnímu zařazení dojde za několik málo minut před zraky všech ostatních studentů a profesorů, doporučuji vám tedy, abyste se do té doby pokud možno upravili." řekla profesorka a ke konci proslovu zastavila svůj pohled na Nevillovi, jehož plášť byl zapnutý pod levým uchem a Ronovi, který měl stále špinavý nos.
„ Teď vás zde na chvíli zanechám a vrátím se, až na vás budeme připraveni." řekla profesorka McGonagallová. „ Počkejte zde prosím a chovejte se tiše."
Pak vyšla z místnosti pryč a nás zanechala o samotě. Chvíli bylo opravdu ticho, ale pak se začal ozývat šepot skoro ze všech stran.
„ A jak nás vůbec do těch kolejí zařadí?" zeptal se Harry Rona.
„ Myslím, že to je nějaká zkouška. Fred mi říkal, že to docela bolí, ale myslím, že mě chtěl jen vystrašit."
Ronova slova mi trochu sevřela srdce. Zkouška před celou školou? Ale vždyť ještě neumíme žádná kouzla! S ničím takovým jsem nepočítala. Když jsem se ale rozhlížela kolem sebe, všimla jsem si, že nikomu není nijak moc do řeči a všichni se tváří nervózně. Co sem tak postřehla, tak Hermiona Grangerová byla jediná, kdo něco říkal, a to si prosím opakovala různá zaklínadla (a také je říkala svému okolí), přičemž nahlas uvažovala, která by se jí mohla tak nejvíce hodit. Dokonce jsem na Harrym začínala vidět, jak propadá panice, když jsem zahlédla něco opravdu podivné a trochu vyjekla. Ale nebyla jsem v tom sama, tak jsem si aspoň nepřipadala tak trapně.
ČTEŠ
Mary a Harry Potterovi - 1
FanfictionVšichni zřejmě známe příběh o Harrym Potterovi, ale co když v něm pozměníme pár důležitých věcí? Co když Harry bude mít sestru - dvojče - Mary? A co když se Mary ukáže jako postava s vlastním příběhem, plným nových záhad? Pokud máte zájem dozvědět s...