PART 4

165 16 0
                                    

Seminggu berlalu menghampiri hari jadi Rara ke 7 tahun. Emosi Rara sudah ok, cuma masih marah dengan Joshua. Tidak,dia benci Joshua. Dia kekalkan jarak 2meter dari dadi nya. Dia langsung tidak mau dekat. Haha.

"Rara, mari dekat dadi" joshua panggil Rara yang tengok Drama kuria. Tapi Rara pekak² ja.
"dadi ada hadiah ni" debilang lagi.
"hishhh!!  Bising lahh!! " terus rara lari naik masuk bilik,hampas pintu lagi.

Sentap Joshua di buat begitu. Sambil pegang kura2 kudung sebelah.

"Nanti saya kasi dia aa" Qisha pegang bahu Josh.
"ya lah. Nah ambik la ni, saya mau beli barang² persiapan majlis hari jadi nanti.
"ok"

Joshua ambik kunci kereta, terus keluar rumah. Manakala Qisha bawa kura² naik ke bilik Rara.

Knock knockkk!!  Bunyi pintu di ketuk.

"Rara, mami ni. Boleh mami masuk? "

Nda lama kemudian, pintu bilik di buka. Tapi Rara laju² pigi tiarap di katil.

"sayang, mami ada bawa kawan baru ni."
"kawan?  Mana mami?? " terus dia duduk.
"ni nah, kami belum kasi nama lagi."
"wah comelnya, tapi kenapa kaki nya tinggal 3 mami??"

Qisha angkat bahu ja tanda tida tahu. Kalau dia bagitau josh yang langgar, mesti rara tambah2 nda suka dadi nya tu.

"comel nyaaa, nanti saya kasi nama kau yaa? "

Senyuman Rara lebar betul. Lama sudah mama dia tida nampak senyuman nya begitu ceria. Qisha keluar bilik ja biar anaknya bercerita dengan Kura2 yg dorang pernah langgar tu.

Hari yang di tunggu sudah tiba. Genab umur Rara 7 tahun. Ramai kawan2 sekelas dia datang. Mungkin sebab Joshua bagi duit poket bagi siapa2 yang hadir di majlis tu. Tanpa pengetahuan Rara dan Qisha. Seorang bapa sanggup buat apa saja untuk ank nya, termasuk membeli kawan2 untuk Rara.

"macam mana kalau hantu rara datang makan kita dua? "
"kenapa pulak dia mau buat begitu? Kita orang baik."

Budak2 bercerita di depan tv. Cerita pasal Rara tersebar luar. Berikutan ada yang ternampak Jefri dan Emma keluar dari pintu pagar dalam keadaan yang aneh. Seperti di kawal. Walaupun sudah 2 tahun. Kejadian berdarah tu masih segar di fikiran jiran tertangga. Apatah lagi Rara. Fikiran yang terlalu muda menyalahkan diri penyebab insident berdarah tu.

Jam 10am,Rara turun dari bilik mengenakan Gaun pari²berwarna putih. Rambut panjang sampai ke pinggang. Sama rambut dengan ibu dia Qisha. Ikal mayang.

"Wahh Rara ada kura² lah. Comel nya boleh saya pegang? " syafiq cuba ambik kura2
"mana boleh, ini punya saya" debilang.
"sekejap ja baa"
"nda boleh,bagus kau pergi makan sana." sambil tunjuk makanan di atas meja.
"saya kenyang sudah. Siapa nama dia ni Rara? "
"ini Alexa,Kawan baik saya."
"kami sama la ni, Saya pun kawan baik kau juga baa"

Joshua dan pskiatri Mendengar teletah anak2 yang teruja tengok kura². Dalam banyak2 rakan sekelas Rara, si shafiq ni ja menolak duit poket yang Joshua kasi. Dia bilang dia bukan untuk di beli. Haha. Kuat tengok drama ni shafiq.

"erm dia sebut nama tu lagi. Macam mana ni? " joshua bilang.
"tidak apa, nanti saya cuba tolong dia."
"baiklah Jack, aku berharap dengan kau seja ni"

Majlis hari jadi sudah pun tamat. Rara dengan kura² duduk di tengah ruang tamu. Jack keluar dari dapur bawa jus orange. Kegemaran Rara.

"nah satu untuk Rara, satu untuk uncle"
"terima kasih uncle."

Jack kasi keluar rantai loket berbentuk diamond. Dia main2 di tapak tangan nya sambil minum jus orange. Matanya fokus di TV.

"wahh cantik nya,uncle punya?

INNOCENT SEASON 3Where stories live. Discover now